خوردن بی فکر؟ در اینجا 6 عامل ایجاد کننده آن وجود دارد


آیا تا به حال به این نتیجه رسیده اید که بدون غذا غذا می خورید واقعا به غذا خوردن فکر می کنید؟ این خوردن بی فکر است

خوردن بی فکر زمانی است که شما از تجربه غذای خود و بدن خود جدا هستید ، و لذت بردن از آنچه می خورید را برای بدن دشوار می کند و می دانید چه زمانی سیر و سیر هستید.

همه ما قبلاً آن را انجام داده ایم.

شاید ما هنگام تماشای تلویزیون غذا بخوریم یا تمام بعد از ظهر غذا بخوریم.

ما افراد شلوغی داریم ، بنابراین ما همیشه نمی خواهیم هر بار که غذا می خوریم 100 درصد آگاه باشیم ، اما مشکل خوردن بی فکر این است که می تواند به نتایج ناخواسته بیشتری منجر شود. از خوردن بیش از حد قسمت ها تا احساس سیری بیش از حد ، ایجاد سوء هاضمه و حتی پشیمانی و گناه ، خوردن بیهوده هرگز به ما کمک نمی کند.

در این مقاله ، ما دلایل متداولی را بررسی می کنیم که چرا ممکن است بی فکر غذا بخورید تا بتوانید بر آنها غلبه کنید.

6 علت رایج خوردن بی فکر

درک بهتر آنچه باعث می شود بدون فکر غذا بخورید می تواند به شما در تشخیص بهتر زمان وقوع آن و همچنین اقداماتی برای جلوگیری از آن کمک کند.

1. برای راحتی غذا بخورید

طعم غذا خوب است ، بنابراین غذا ما را خوشحال می کند ، درست است؟ خوب ، متأسفانه ، این می تواند یک شیب لغزنده باشد.

غذا بسیار خوشمزه و لذت بخش است و به همین دلیل باید از آن لذت برد! اما کاری که ما نمی خواهیم انجام دهیم این است که به غذا به عنوان وسیله ای برای آرامش یا به عنوان یک مکانیسم مقابله برای کمک به مقابله با سایر قسمتهای زندگی که سرگرم کننده نیستند نگاه کنیم.

وقتی کسی برای راحتی غذا می خورد ، به طور کلی بدنبال غذا است تا احساس قبلی را از بین ببرد و شادی را جایگزین آن کند.

اجازه دهید ما به عنوان مثال بگویید که بعد از کار بسیار استرس دارید. شاید نتوانید هنگام بازگشت به خانه احساس اضطراب را کاملاً از بین ببرید تا به کیک شکلاتی مورد علاقه خود برسید زیرا می دانید که کیک همیشه طعم خوبی دارد و به شما کمک می کند تا استرسی که احساس کرده اید را فراموش کنید.

این باعث می شود بدون فکر غذا بخورید.

شما کیک را نمی خورید زیرا فقط می خواهید کیک را بخورید ، از هر کدام کمی لذت ببرید و از همان چیزی که هست لذت ببرید! در عوض ، به دنبال کیک برای راحتی ، برای فرار باشید. این نیز می تواند در نتیجه تقریباً هرگونه احساسات افزایش یابد – از غم تا عصبانیت یا حتی ناامیدی.

2. اثرات زیست محیطی

آیا مکان خاصی وجود دارد که به آن بروید و انگیزه خاصی را برانگیزد؟

یکی از رایج ترین چیزهایی که درباره آن می شنوم سینما است. وقتی وارد سینما می شوید ، آیا بلافاصله یک کیسه پاپ کورن می خواهید؟ یا شاید این شیرینی مورد علاقه شما باشد؟

در حال حاضر این شرمنده نیست که بخواهید از یک غذا لذت ببرید! غذا باید هم مغذی و هم لذت بخش باشد ، این بخشی از فلسفه ما در Nutrition Stripped است.

اما بی فکری در اینجا زمانی مطرح می شود که ما غذا را با وجود عدم گرسنگی می خواهیم. اگر در نتیجه یک نشانه محیطی کاملاً سیر شده باشیم و به سادگی غذا بخوریم ، نمی توانیم به شاخص های گرسنگی و سیری خود گوش دهیم تا راهنمای میزان و زمان مصرف ما باشد. ما به سادگی برای خوردن غذا می خوریم.

این اغلب منجر به مصرف بیش از حد غذا می شود ، که باعث می شود بعد از خوردن بیشتر از آنچه که تصور می کردیم ، احساس سیری ، نفخ و احتمالاً تا حدودی پشیمان کنیم.

یکی دیگر از نمونه های رایج علائم محیطی را اغلب می توان در شرایط تغذیه اجتماعی یافت. در بسیاری از این موقعیت ها ، اغلب غذایی وجود دارد که روی چمن ظاهر می شود ، به عنوان مثال. کاسه هایی با چیپس یا میز انواع کلوچه. این به سادگی می تواند شما را وادار به خوردن غذاهای خاصی کند که به طور معمول نمی گفتید برای شما رضایت بخش هستند. همچنین می تواند شما را به افراط و تفریط سوق دهد زیرا هر بار که چیزی را کنار می گذارید چیزی مصرف می کنید یا اینکه تمام شب روبروی شما می نشیند.

حواس پرتی

حواس پرتی یکی دیگر از علل شایع خوردن بی فکر است. همه چیز از پیمایش اینستاگرام گرفته تا تماشای تلویزیون یا کار هنگام غذا خوردن ، حواس شما را از تجربه شما در مورد غذا پرت می کند.

هنگامی که با خوردن غذا حواس شما پرت می شود ، احساس رضایت از آنچه می خورید چالش برانگیزتر است زیرا واقعاً از طعم و بافت غذا مطلع نیستید.

فکرش را بکنید – آیا تا به حال روی نیمکت نشسته اید و Netflix را با یک کاسه بزرگ چیپس تماشا می کنید؟ قبل از اینکه بفهمید ، شما بسیار بیشتر از آنچه که احتمالاً می خوردید می خوردید اگر پشت میز نشسته باشید و به آنچه می خورید توجه کنید.

اکنون مهم است بدانید که گاهی اوقات انجام این کار اشکالی ندارد! گاهی اوقات تنها چیزی که ما می خواهیم یک شب خوب Netflix و خوردن مقداری چیپس در حین تماشا است. با این حال ، اگر این بخشی از برنامه معمول روزانه شما است ، ممکن است بخواهید روی جایگزینی این عادت کار کنید.

4. خوردن ناخودآگاه به دلیل فشار همسالان

همه آن دوست یا یکی از اعضای خانواده خود را دارند ، “نه ، شما باید این را امتحان کنید ، خیلی خوب است!” ، “من می دانم که شما گفتید که چیزی نمی خواهید ، اما لطفاً کمی با من داشته باشید!”.

آیا این برای کسی آشنا به نظر می رسد؟

وقتی واقعاً گرسنه غذا نیستیم یا واقعاً از غذا لذت نمی بریم ، اما به هر حال آن را می خوریم ، بی فکر غذا می خوریم.

ما دوباره غذا می خوریم تا بخوریم. ما به این فکر نمی کنیم که غذا چگونه مزه دار می شود ، چه احساسی به ما می دهد یا در عوض چه بویی می خوریم زیرا کسی به ما گفته است.

5. کسالت

در حال حاضر این غذا بسیار شبیه غذا خوردن برای راحتی است ، اما بیشتر از هر چیز دیگری اعتیادآور است.

عادات ما به ما این امکان را می دهد که در صورت نیاز از خلبان خودکار استفاده کنیم تا بتوانیم کارهای روزانه را به راحتی انجام دهیم. این بخش بزرگی در مورد عادات است! اما کاری که آنها انجام می دهند این است که گاهی اوقات ما را مجبور می کند وقتی در نزدیکی غذا هستیم ، ناخواسته یا بی فکر عمل کنیم.

اجازه دهید ما به عنوان مثال بگویید وقتی در حال بزرگ شدن بودید ، وقتی کارهای خانه را تمام می کردید و مشغول بازی نبودید یا کار خاصی انجام نمی دادید ، همیشه به آشپزخانه می رفتید. تو خسته هستی! شما عادت کردید که در انباری قایقرانی کنید و آنچه را که آنجا بود بگیرید.

خوب ، وقتی حوصله شما سر می رود ، مغز شما بلافاصله می تواند به سراغ غذا برود. یک عادت شکل گرفت.

بار دیگر ، ما غذا نمی خوریم زیرا گرسنه هستیم و عمداً غذایی را که می خوریم برای رفع نیاز دیگری تجربه می کنیم ، که متأسفانه واقعاً نمی تواند آن را برآورده کند.

6. برنامه های غذا خوردن باعث خوردن بی فکر می شود

مشتریان اغلب با یک برنامه غذایی خاص به من مراجعه می کنند باید چسبیدن به

آنها هر روز صبحانه ، ناهار و شام را در ساعت معینی می خورند. چرا ممکن است بپرسید؟ بله ، زیرا آنها فکر می کردند که باید انجام دهند.

آنچه در اینجا اتفاق می افتد این است که ما عمداً علائم گرسنگی و سیری خود را دوباره نادیده می گیریم. به جای گوش دادن به بدن و واکنش مناسب ، بدن را مجبور می کنیم در مواقعی که فکر می کنیم باید غذا بخورد. وقتی با نحوه غذا خوردن ما وادار نمی شویم ، دوباره بی فکر غذا می خوریم.

چگونه می توان بدون فکر خوردن را متوقف کرد

اکنون می دانیم که چه چیزی باعث خوردن بی فکر می شود. پس چگونه متوقف شویم؟

خوب ، ابتدا ما از عوامل محرک فردی خود آگاه می شویم. آیا اغلب به دنبال غذا برای راحتی هستید؟ تحت فشار همسالان؟ به برنامه غذایی پایبند هستید؟ یا شاید تحت تاثیر خستگی یا محیط زندگی خود قرار بگیرید؟

هنگامی که از آنچه باعث می شود اغلب بدون فکر غذا بخورید آگاه باشید ، می توانید به طور فعال برای ترک این عادت ها و ایجاد عادت های مثبت و جدید تلاش کنید. در راهنمای رایگان ما ، ما ابزارهای ساده و در عین حال م effectiveثری را که می توانید برای وعده غذایی بعدی خود استفاده کنید ، به اشتراک می گذاریم تا از تعادل بیشتری با انتخاب غذای خود در عصر حاضر برخوردار شوید ، به علاوه مراحل حفظ عادات متعادل غذا خوردن مادام العمر.

غذای آگاهانه تمرین کنید

همچنین می توانید تمرین غذای آگاهانه را آگاهانه بیاموزید. این همان چیزی است که ما به همه اعضا و مشتریان خود می آموزیم تا برای رسیدن به اهداف فردی خود انجام دهند. دور شدن از خوردن بی فکر و ورود به دنیایی از خوردن آگاهانه به شما امکان می دهد کنترل زندگی و اهداف سلامتی خود را در دست بگیرید.

اگر این مهارتی است که می خواهید آن را توسعه دهید اما کاملاً مطمئن نیستید که گام بعدی مناسب شما چیست ، برای تماس رایگان Discovery با یکی از متخصصان رژیم غذایی ما ثبت نام کنید! شما قادر خواهید بود نکات درد ، اهداف و بلندپروازی های خود را مورد بحث قرار دهید و تصمیم بگیرید که در آینده چه کاری انجام دهید.

No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/