تغذیه کودکان رژیم غذایی کودکان بهترین برنامه غذای کودک


چاقی و لاغری از ابتدای زندگی در انسان قابل مشاهده است. گاهی مادران از کمبود وزن فرزندان خود نگران هستند و گاهی اوقات با استرس کودکان دارای اضافه وزن به متخصص تغذیه مراجعه می کنند.

رژیم غذایی کودکان و بزرگسالان کاملاً متفاوت است. یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی می تواند در این مورد به والدین کمک کند.تغذیه کودک

پس از دو سالگی ، کودکان می توانند انواع مختلفی از غذاها را بخورند. آنها می توانند با سایر اعضای خانواده در وعده های غذایی حاضر شوند ، اگرچه برای جلوگیری از خفگی ، برخی از غذاها باید تغییر کنند. با این حال ، در حالی که آنها قادر به خوردن غذای بزرگسالان هستند ، کودکان خردسال جدا از اعضای بزرگسال خانواده نیازهای تغذیه ای خاصی دارند. این نیازهای ویژه ممکن است برای والدین کاملاً واضح نباشد ، اما کودکان بزرگسالان کوچکی نیستند و بنابراین عادات غذایی بزرگسالان ممکن است همیشه متناسب با نیازهای آنها نباشد. بزرگترین تفاوت بین نیازهای کودکان و بزرگسالان این است که بدن کودکان هنوز در حال رشد است ، بنابراین داشتن رژیم غذایی مغذی برای آنها بسیار مهم است. بافت جدیدی که ساخته می شود از هیچ چیز ناشی نمی شود: رژیم غذایی آنها باید مواد اولیه مورد نیاز را تامین کند.

به عنوان مثال ، پروتئین برای ساختن سلول های جدید استفاده می شود و نقش حیاتی در بدن ایفا می کند. و کودکان به کلسیم بیشتری احتیاج دارند زیرا مواد معدنی برای ساخت استخوان های تکامل یافته مورد نیاز است. سایر ویتامین ها و مواد معدنی نیز برای کودکان بسیار مهمتر از بزرگسالان هستند ، زیرا کمبود آنها می تواند روند مهم رشد را مختل کرده و در درازمدت آسیب برساند. خوشبختانه کودکان نوپا در دو سال اول کمتر مستعد این مشکلات هستند ، زیرا رشد سریع دوران کودکی به مرحله کندتری کاهش می یابد. اما ارائه یک رژیم غذایی مغذی در نهایت به اطمینان از سالم تر شدن آنها کمک می کند. تفاوت دیگر این است که کودکان نسبت به بزرگسالان به غذای کمتری نیاز دارند و گاهی حتی کمتر از آنچه والدین فکر می کنند. همانطور که در فصل قبل گفتیم ، رژیم غذایی کودکان و کودکان نوپا این فرصت را دارد که بداند چه موقع گرسنه هستند و چقدر بخورند. والدین اغلب متفاوت فکر می کنند و سعی می کنند با هر ترفندی فرزندان خود را به خوردن بیشتر وادار کنند و فکر می کنند به اندازه کافی غذا نمی خورند. کودکانی که قادرند در زمان گرسنگی غذا بخورند و هیچ محدودیت غذایی ندارند تقریباً همیشه کالری کافی برای رشد دارند. والدین باید به توانایی بدن برای تنظیم میزان مصرف خود و تشویق کودکان به توقف خوردن غذا در هنگام سیری تکیه کنند. والدین همچنین ممکن است نگران عادات غذایی فرزندان خود باشند. یک مطالعه جدید در فنلاند عادات غذایی گروهی از کودکان پنج ساله را که والدین آنها آنها را دچار سوءتغذیه می دانند با افرادی که در گروه کنترل نامیده می شوند مقایسه کرده است. محققان دریافتند غذاهای کم کالری کالری کمتری نسبت به غذاهای گرم و کالری بیشتری از میان وعده ها دریافت می کنند. اما در نهایت ، تفاوت تغذیه ای واقعی بین دو گروه وجود نداشت. اگرچه کودکان در یک وعده غذایی کمتر غذا می خورند ، اما ممکن است نیاز به خوردن بیشتر داشته باشند ، معمولاً سه وعده غذایی کوچک با چند میان وعده در طول روز. از آنجا که میان وعده ها بخش بزرگی از مصرف روزانه کودک را تشکیل می دهند ، می توان آنها را “وعده های غذایی کوچک” در نظر گرفت و سزاوار همان توجه تغذیه ای است که شما برای وعده های اصلی می پردازید. به عبارت دیگر ، یک میان وعده چیزی بیشتر از چیزی است که کودک شما را تا شام سیر نگه می دارد. این یک گزینه برای افزودن برخی میوه ها ، سبزیجات ، منابع پروتئین و سایر اجزای به رژیم غذایی متعادل است.

گونه هایش شکوفا می شوند ، صدای خنده اش در خانه می پیچد و لباس هایش سریعتر از آنچه انتظار دارید جمع می شود. اگر به رژیم غذایی فرزند خود توجه کنید ، جایی برای غذاهای ارگانیک در رژیم غذایی او بگذارید و تعدادی از غذاهای مهم را در رژیم غذایی او بگنجانید ، نه تنها از رشد خوب فرزند خود اطمینان حاصل می کنید ، بلکه می توانید سلامت روانی و هوش خود را نیز ارتقا دهید. برای سالهای آینده محققان و متخصصان بدون تردید تغذیه کودکان از همان روزهای اول بر سلامت جسمی و روانی آنها در سالهای آینده تأثیر خواهند گذاشت. بنابراین مراقب جزئیات تغذیه سالم در 10 سال اول زندگی باشید.

اصول تغذیه کودکان در سال اول زندگی

برای انتخاب میز غذاخوری رنگارنگ و امتحان دستور العمل های مختلف زود است. در اولین سال زندگی ، غذای اصلی نوزاد شما شیر مادر یا شیر خشک است. در طول 12 ماه اول ، نوزاد شما بیشتر کالری خود را از شیر مادر یا شیر خشک دریافت می کند.

در طول چهار ماه اول ، می توانید اولین علائم حساسیت در نوزاد خود را با واکنش بدن به تغذیه با شیر مادر تشخیص دهید.

در طول این مدت ، ممکن است متوجه شوید که کودک شما به پروتئین گاو حساسیت دارد ، یا ممکن است احساس کنید بدن او به ترکیبات خاصی در شیر مادر واکنش نشان می دهد.

توجه کافی به این امر نه تنها شانس ابتلای کودک به عوارض حاد را کاهش می دهد ، بلکه مشکلات گوارشی کودک را نیز کاهش داده و گریه و بی قراری را کاهش می دهد.

درباره تغذیه نوزاد تا شش ماهگی چه باید بدانید؟

در طول چهار ماه اول ، کودک شما حتی آب به رژیم غذایی روزانه خود اضافه نمی کند و بین چهار تا شش ماه فقط مواد ساده ای مانند لعاب برنج برای شیری که در طول روز مصرف می کند ، فقط با توصیه پزشک.

پس از شش ماه ، او به آرامی طعم انواع مختلف را می چشد و شما باید به خوبی آگاه باشید که افزودن تدریجی غذاهای مختلف به رژیم غذایی کودک شما راه را برای آشنایی او با طعم ها در طی چند ماه هموار می کند. در این مرحله ، عجله را رها کنید و به بدن نوزاد خود فرصت دهید تا نسبت به غذای تازه واکنش نشان دهد. صبر شما در افزودن گام به گام غذا به رژیم غذایی روزانه فرزندتان به شما این امکان را می دهد تا حساسیت غذایی کودک خود را بهتر شناسایی و کنترل کنید.
در مورد تغذیه کودک از شش ماهگی تا یک سال چه باید بدانید؟

از سن شش ماهگی تا یک سالگی ، کودک شما برای غذاهای کمکی آماده می شود و هنگامی که قادر به بلعیدن و هضم انواع غذاها در طول زمان است ، می توانید او را با غذای انگشتی آشنا کنید. اکثر مادران در این دوران نگران سوء تغذیه فرزند خود هستند. اگر بدانید کودک شما به چه مقدار غذا در روز احتیاج دارد و چه غذاهایی برای رشد کودک مناسب است ، با پرخوری کودک خود و با محروم کردن او از مواد مغذی ضروری ، سلامت او را به خطر نمی اندازید. او از رشد مناسب

اصول تغذیه برای کودکان یک تا دو سال

با بزرگتر شدن فرزند شما ، مقدار غذا در رژیم غذایی روزانه او افزایش می یابد ، بنابراین لازم است تغییراتی در رژیم غذایی کودک دو ساله ایجاد شود. اکنون نقش شیر مادر یا شیر خشک در رژیم غذایی او رو به کاهش است و جایی برای شیر غنی شده وجود دارد.

چربی های سالم در این دوران بر سلامت نوزاد شما تأثیر می گذارد و با افزودن کربوهیدرات و پروتئین کافی به سبد غذایی نوزاد ، می توانید به سلامت بدن و رشد بهتر مغز کمک کنید. در حالی که گنجاندن انواع غذاها در رژیم غذایی کودک بسیار مهم است ، گاهی اوقات شما چاره ای جز مراجعه به مکمل های کودک ندارید.

در این دوره ، شما باید بیشتر با غذاهای مضر برای کودکان آشنا باشید تا بتوانید یک رژیم غذایی سالم برای فرزند خود طراحی کنید. تغذیه کودک یک ساله آداب خاص خود را دارد. شما می توانید از غذای آماده کودک بیشتر از قبل کمک بگیرید و برای اطمینان از رشد کودک خود به میوه ها و سبزیجات ضروری نیاز خواهید داشت. اگر اصول تغذیه نوزادان را در سال های اولیه رعایت کنید ، جایی برای نگرانی شما در مورد قد و وزن نوزاد در دو سالگی وجود ندارد.

تغذیه دوران کودکی یکی از مشکلات تغذیه ناسالم است. رشد کوتاه در کودکان رشد کارت در کشورهای در حال توسعه به دلیل کمبودهای تغذیه ای بیشتر از سایر کشورها است. عوامل مختلفی از جمله قد ، نژاد و سلامت عمومی در جامعه تأثیر می گذارد. در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی ، سوء تغذیه و کوتاهی قد نسبت به سال اول انقلاب به میزان قابل توجهی بهبود یافته است ، اما هنوز در وضعیت خوبی قرار نگرفته است. به همه والدین باید بدانند که فرزندشان از نظر تغذیه ، سلامت و رشد چگونه است. به والدین توصیه می شود از فرزند خود در مورد منحنی رشد در مراکز بهداشتی بپرسند. متأسفانه باید توجه داشت که این مراکز قد و وزن کودکان را مانند قبل دقیق و دقیق نمی سنجند و نقش وزارت بهداشت در نظارت بر این گونه مراکز باید برجسته تر باشد. مراکز بهداشتی همچنین باید به مادران آموزش دهند که چه ترفندهای تغذیه ای و سلامتی را باید برای رسیدن به قد و وزن مناسب نوزاد به کار گیرند.تعادل در تغذیه نوزاد بسیار مهم است و از این منحنی ها می توان کمبودهای تغذیه ای نوزاد را تشخیص داد. اقدامات شناختی و مکمل برای بهبود تغذیه وی انجام شد.

No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/