تغذیه علوم ورزشی قبل از رانندگی


آنچه در این مقاله می خوانید

فرقی نمی کند دونده حرفه ای باشید یا غیرحرفه ای ، در هر صورت تغذیه قبل از دویدن به شما کمک می کند بهترین نتایج را بگیرید. خوردن غذا قبل از دویدن به جلوگیری از خستگی ناگهانی در هنگام ورزش (و کاهش قند خون) کمک می کند. همچنین می تواند بر عملکرد و کارایی شما تأثیر مستقیم بگذارد.

به گفته ایمی شاپیرو ، متخصص تغذیه در نیویورک ، “هر چیزی که قبل از ورزش می خورید در بدن به شکل گلیکوژن (ذخیره قند) ذخیره می شود یا قند خون را بهبود می بخشد. او این کار را می کند. بنابراین هر چه بیشتر بدوید ، بدن شما بیشتر غذا می خورد ، و اهمیت تغذیه مناسب خواهد بود.

تغذیه قبل از اجرا – غذاهایی که نباید قبل از دویدن بخورید

قبل از رانندگی از غذاهایی که سرشار از چربی ، فیبر و پروتئین هستند خودداری کنید. به گفته شاپیرو: “چربی و پروتئین بیش از حد می تواند باعث خستگی و گرفتگی عضلات شود” ؛ زیرا با مصرف این مواد بدن شما به جای اینکه با انرژی کار کند ، آن را صرف هضم غذا می کند.

غذاهای فیبری می توانند باعث درد شدید معده و روده و گرفتگی عضلات شوند زیرا هضم غذاهای کاملاً غنی از فیبر مشکل است. چنین غذاهایی به سرعت به سیستم گوارش بدن منتقل می شوند.

برخی از دوندگان مصرف کافئین را بسیار مفید می دانند. با این حال ، نباید بیش از حد از قهوه و چای استفاده کنید. مصرف زیاد قهوه و چای منجر به افزایش ضربان قلب ، درد شکم و تکرر ادرار می شود.

قبل از رانندگی از غذاهایی که هضم آن دشوار است استفاده نکنید

این غذاها عبارتند از:

  • دعاها
  • کلم بروکلی ، کنگر فرنگی یا سایر سبزیجات پر فیبر
  • سیب ، گلابی یا سایر میوه های پر فیبر
  • پنیر ، گوشت قرمز یا سایر غذاهای پر فیبر
  • کافئین (به مقدار زیاد)
  • غذاهای تند و تند

تغذیه قبل از دویدن – غذاهایی که می توانید قبل از دویدن بخورید

غذای مناسب قبل از دویدن ، غذایی است که به راحتی هضم می شود و مواد لازم برای متابولیسم سریع را فراهم می کند. غذاهای سرشار از کربوهیدرات از بهترین غذاها هستند. از آنجا که کربوهیدرات ها به گلوکز تجزیه می شوند. گلوکز مهمترین منبع انرژی بدن در هنگام دویدن است. گلوکز در جریان خون یافت می شود و برای انتقال سریع انرژی یا به عنوان گلیکوژن در ماهیچه ها و کبد ذخیره می شود.

با مصرف مقدار کمی پروتئین و چربی می توانید بدن خود را تقویت کنید ، اما بیشتر غذاهایی که قبل از دویدن می خورید باید حاوی کربوهیدرات باشند.

به جای خوردن غذاهای ناخواسته و ژل های انرژی زا ، می توانید پیش از رانندگی از میان وعده های زیر استفاده کنید:

  • موز و کره بادام زمینی
  • گوشت بوقلمون و پنیر با نان گندم
  • جو دوسار و طوطی
  • پنیر و هویج
  • با یک چهارم آووکادو یا 1 تا 2 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی کاسه کنید
  • بلغور جو دوسر با توت فرنگی
  • موز و بار انرژی
  • یک کاسه غلات کامل با شیر

حاکی از
باید خوانده شود:

با تکنیک های امروزی که از دونده ها آمده است (چند ، چند) آشنا شوید

چه موقع باید قبل از دویدن غذا بخوریم؟

بسته به ویژگی های بدنی و ورزشی که انجام می دهید ، میزان دقیق خوردن غذا باید متفاوت باشد. وعده غذایی ایده آل قبل از دویدن باید حاوی 300 تا 400 کالری باشد و تقریباً 2 ساعت قبل از دویدن باید مصرف شود. وقتی نوبت به دویدن در مسافت های طولانی می رسد ، بهتر است به جای خوردن زیاد قبل از دویدن ، در وسط مسابقه چیزی بخورید.

اگر قبل از دویدن زیاد غذا می خورید ، باید دویدن را به مدت 4 ساعت به تاخیر بیندازید تا از مشکلات معده جلوگیری شود. اگر می خواهید یک میان وعده سبک داشته باشید ، نیم ساعت صبر کنید و سپس شروع به دویدن کنید.

چراغ های رانندگی ، که کمتر از یک ساعت طول می کشد ، 15 گرم کربوهیدرات کافی است. اکثر مردم تا زمانی که می خواهند دویدن کمتر از 5 کیلومتر داشته باشند ، چیزی نمی خورند. اما بهتر است بدانید که اگر قبل از دویدن یک میان وعده سبک حاوی کربوهیدرات (مانند یک تکه میوه) بخورید ، دویدن برای شما راحت تر خواهد بود.

اگر مجبورید بیشتر بدوید یا ورزشهای شدیدتری انجام دهید ، 30 گرم کربوهیدرات مصرف کنید. اگر دونده ماراتن هستید ، 50 تا 75 گرم کربوهیدرات بخورید.

اگر بیش از 75 دقیقه دویدید بهتر است در میانه مسابقه چیزی بخورید. زیرا هنگام دویدن ، ذخایر گلیکوژن بدن شما تمام می شود. شاپیرو مصرف 30 تا 60 گرم کربوهیدرات ، الکترولیت و مایعات را در روز توصیه می کند. زمان اجرا.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com


No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/