تغذیه با شیر مادر و ناشتا تغذیه مادران باردار و شیرده


تغذیه با شیر مادر بهترین الگوی غذایی برای رشد نوزادان است ، با توجه به اهمیت شیر ​​مادر برای نوزادان ، به ویژه در طول شش ماهگی زندگی اول (جایی که کودک به طور انحصاری از شیر مادر تغذیه می شود) و نگرانی مادر تغذیه با شیر مادر در ماه رمضان در مورد تأثیر روزه بر کمیت و کیفیت شیر آنها باعث نگرانی روزه داری می شود.

در اینجا چند س commonال رایج برای پاسخگویی وجود دارد:

آیا می توانیم روزه بگیریم؟

به گفته کارشناسان ؛ روزه گرفتن برای مادری سالم که بچه سالم دارد در صورت دریافت غذای سالم و مایعات کافی در ساعات بسون افطار تا سحر اشکالی ندارد.
اگر مادر یا نوزاد بیماری یا مشکل خاصی دارند ، باید با پزشک تماس بگیرند تصمیمات خود را در مورد روزه بگیرید.
اگر مادر کم وزن است ، کم خونی ، کمبود کلسیم ، ضعف دائمی یا داشتن بیماری خاص (به ویژه دیابت) ؛ نوزاد ضعیف و کم وزن یا بیمار دارند؛ اگر مادر در دوران بارداری دچار کم خونی باشد و نوزادش هنوز ذخایر آهن پایین ، او ابتدا باید به سلامت خود و فرزندش فکر کند بهتر است روزه نگیریم. به خصوص در 6 ماه اول زندگی کودک کاملاً وابسته به شیر مادر است.
اگر تغذیه مادر کامل و مناسب نباشد ، بدن مادر از منابع ذخیره می شود او قبلاً ترکیب شیر را تکمیل می کرد ، می تواند باعث پوسیدگی دندان ، ریزش مو و پوکی استخوان در مادر و مادر می شود اگر این مدل معیوب است و مادر روزه است ، مادر قطعا صدمه می بیند.

** به طور خلاصه ، اگر مادر می تواند در طول روز بدون آسیب رساندن به سلامتی مقدار لازم شیر کودک را خودتان بدهید ، روزه داری معیوب است هیچ یک. مادران شیرده می توانند با تغذیه مناسب مایعات کافی دریافت کنند ،فعالیت بدنی را در ساعات معمول کاهش دهید و به جای آن تلاش کنید روز ، شب بین افطار و سحر ، به نوزاد خود شیر دهید ، شما روزه می گیرید آنها راحت تر از خود عبور می کنند.

آیا کیفیت و حجم شیر تغییر می کند؟
نمی توان در مورد همه مادران نظر کلی داد زیرا این یک نوع مسئله است تغذیه و میزان ذخایر فیزیکی مادر برمی گردد. شما تحقیق کرده اید درک اجزای اصلی شیر با ناشتا چشم ها را به طور چشمگیری تغییر می دهد نمی گیرد.
تغییر در میزان شیر در مادران مختلف متفاوت است ، اما معمولاً اندکی است آنها میزان تولید شیر را کاهش می دهند. این امر در مورد تغذیه و مایعات نیز صدق می کند مصرف و فعالیت روزانه مادر برمی گردد.

آیا سن نوزاد اهمیت دارد؟

نوزاد فقط تا 4 تا 6 ماهگی از شیر مادر تغذیه می کند و پس از آن کم کم غذای کمکی دریافت می کند. توصیه اکثر متخصصان این است وقتی کودک غذای اضافی دریافت نمی کند روزه نگیرید. زیرا امکان پذیر است نمی تواند شیر مورد نیاز کودک را تامین کند.
تصمیم گیری در مورد اینکه آیا مادر باید از 6 تا 12 ماهگی روزه بگیرد یا خیر وضعیت و رشد نوزاد بستگی به وضعیت مادر و میزان شیر دارد. که بچه باید وزن و رشد خوبی داشته باشد و خوب غذا بخورد ، مادر روزه گرفتن مشکلی ندارد.
از یک سال به بعد به عنوان بخش اصلی تغذیه نوزاد ، غذا و شیر مادر با رژیم غذایی سالم و کافی می توانید کمتر از قبل مصرف کنید به سرعت آسان.
عموماً مادران شیرده با تغذیه مناسب که مایعات کافی دریافت می کنند ، فعالیت بدنی را در طول روز کاهش دهید و سعی کنید شب ها بجای روز بخوابید در فاصله افطار و سحر به نوزاد خود شیر دهید ، روزه گرفتن برای او آسان تر است.

آیا وزن نوزاد و مادر در روزه داری مهم است؟

وزن نوزاد هنگام تولد و هنگام تصمیم مادر برای روزه گرفتن یک عامل م inثر در فرایند تصمیم گیری. اگر وزن کودک کمتر از وزن مورد نظر است این مربوط به سن یا منحنی رشد است که نشان دهنده سوء تغذیه است این س shouldال باید به عنوان شاخص مهمی در تصمیم گیری برای روزه در نظر گرفته شود برای ملاحظه در نظر گرفته شده است. در چنین شرایطی ، حتی کودک در سال دوم تغذیه است ، روزه گرفتن برای مادر مفید نیست. بعضی اوقات به عنوان یک خانم او می آید و می گوید بچه من 8 ماهه است و فقط شیر می دهد او غذا نمی خورد و وضعیت نشان می دهد که کودک ضعیف و کم است وزن ، در اینجا مادر لزوماً نیازی به روزه گرفتن یا مانند یک روز دیگر ندارد در ضمن سریع. یا برای مثال اگر مادر ضعیف است و وزنش نیز زیاد استاو بسیار جوان است و یک نوزاد 8 ماهه دارد. باز هم توصیه می شود روزه بگیرید گریه نکن.

آیا روزه و فصل رمضان است؟ آیا مهم است؟

می توانید بله بگویید ؛ زیرا تابستان علاوه بر چندین ساعت گرسنه و تشنه می مانید ، گرما همچنین باعث تبخیر بیشتر آب بدن می شود او مادر خواهد شد. بنابراین ، در ساعات بین افطار و سحر مراقب باشید نیازهای بدن خود را برآورده کنید ، در غیر این صورت نمی توانید شیر کافی برای نوزاد تامین کنید شما نخواهید بود.
اکنون که ما در فصل بهار هستیم و شما حدود 15 ساعت روزه می گیرید ، اگر می خواهید روزه بگیرید ، مطمئن شوید که مایعات کافی دریافت می کنید. بهترین و مهمترین این مایعات آب است. سعی کنید عطش آب میوه را برطرف کنید از قند خانگی و کم قند استفاده کنید. نوشیدنی های خنک را امتحان کنید نمونه هایی از انواع مختلف عرق (بیدمشک ، نسترن و …) همراه با تخم مرغ شربت دار و ترشک بخورید که پر از نمک های مختلف است.

آخرین کلمه:

با پزشک خود تماس بگیرید. اگر نمی توانید روزه بگیرید ، ناراحت نباشید زیرا خداوند برای شما و نوزاد شما روزه می گیرد
ترجیح داده شده (آیات 183 و 184 در سوره بقره). ناراحتی و استرس در آنجا وجود دارد برتون از عدم روزه داری رنج می برد ، می تواند باعث ترشح شود شیر دهید یا باعث بی اشتهایی شوید.

با آرزوی شادی و سلامتی برای شما

No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/