بهترین زمان برای مصرف مکمل ها


همیشه بهترین زمان برای مصرف مکمل ها این بوده که افراد در مورد آن بحث کنند. به طور معمول ، اکثر ویتامین ها را می توان در هر زمان از روز مصرف کرد. با این حال ، برخی از ویتامین ها تحت شرایط خاصی بهتر جذب می شوند ، بنابراین خوب است بدانید که چگونه و چه موقع مکمل ها را افزایش دهید تا جذب مطلوب افزایش یابد.

بهترین زمان برای مصرف مکمل ها

ویتامین های محلول در آب

نه ویتامین محلول در آب از جمله ویتامین C و هشت ویتامین B وجود دارد. شما باید به طور مرتب ویتامین های محلول در آب مصرف کنید زیرا برخلاف ویتامین های محلول در چربی ، به راحتی در بافت های بدن ذخیره نمی شوند و مقدار اضافی آن از طریق ادرار دفع می شود.

ویتامین سی

ویتامین C یک آنتی اکسیدان است و برای سلامت سیستم ایمنی بدن ، سنتز کلاژن و انتقال دهنده های عصبی ضروری است. مکمل های اسید اسکوربیک فراهمی زیستی مشابه اسید اسکوربیک موجود در میوه ها و سبزیجات دارند. می توانید مکمل های ویتامین C را در هر زمان از روز با یا بدون غذا مصرف کنید ، اگرچه مصرف اسید اسکوربیک همراه با غذا می تواند به کاهش عوارض گوارشی ناشی از اسیدیته بالا کمک کند. مکمل های ویتامین C را در یک مکان تاریک و خنک نگهداری کنید ، زیرا این ماده مغذی به گرما و نور حساس است. دوزهای بالای 1000 میلی گرم به دلیل دفع ویتامین C اضافی مورد نیاز نیست.

ویتامین های گروه B

ویتامین های گروه B به صورت جداگانه یا به عنوان مکمل های کمپلکس B فروخته می شوند. از آنجا که محلول در آب هستند ، می توانید آنها را با غذا یا بدون غذا در هر زمان از روز مصرف کنید. اغلب توصیه می شود که ویتامین B را صبح بخورید زیرا نقش مهمی در متابولیسم مواد مغذی و تولید انرژی دارد. علاوه بر این ، برخی از افراد ممکن است با معده خالی ویتامین B مصرف کنند. به عنوان مثال ، توصیه می شود افراد مبتلا به کمبود B12 مکمل را با معده خالی با آب برای حداکثر جذب مصرف کنند.

بهترین زمان برای مصرف مکمل ها

ویتامین های محلول در چربی

ویتامین A

زنان باردار و شیرده و مبتلا به فیبروز کیستیک مستعد کمبود ویتامین A هستند. بیشتر مکمل های ویتامین A حاوی ویتامین A هستند که از روغن جگر ماهی یا به شکل ویتامین A کاروتنوئیدها تهیه می شود. برای افزایش جذب مطلوب ، باید مکمل های ویتامین A را با وعده غذایی کم چرب مصرف کنید. اگر رژیم غذایی متعادلی دارید ، نیازی به مصرف مکمل های ویتامین A نیست.

ویتامین D

ویتامین D برای عملکرد سیستم ایمنی بدن ، سلامت استخوان ها و رشد سلولی ضروری است. بیش از 1 میلیارد نفر در سراسر جهان فاقد ویتامین D هستند. بهترین زمان برای مصرف مکمل های ویتامین D با وعده غذایی کم چرب ، جذب بهتر است. فعال شدن ویتامین D به داشتن سطح کافی منیزیم بستگی دارد. بنابراین ، برای حفظ محتوای ویتامین D ، باید منیزیم کافی نیز دریافت کنید. مصرف ویتامین K به همراه ویتامین D برای حفظ تراکم مواد معدنی استخوان مفید است.

بیایید آشنا شویم: کپسول ویتامین E Health Brest

ویتامین E

ویتامین E به عنوان یک آنتی اکسیدان در بدن عمل می کند و برای جریان خون سالم و عملکرد سیستم ایمنی بدن ضروری است. گفته می شود افراد مبتلا به فیبروز کیستیک و بیماری کرون ممکن است نیاز به مصرف ویتامین E داشته باشند. معمولاً توصیه می شود که مکمل های ویتامین E همراه غذا مصرف شود. با این حال ، یک مطالعه نشان داد که در صورت مصرف چربی در طول روز ، ویتامین E به طور موثر جذب می شود. این بدان معناست که تا زمانی که در وعده های غذایی خود چربی کافی می خورید ، لزوماً نیازی به مصرف ویتامین E با وعده غذایی کم چرب ندارید.

ویتامین K

ویتامین K حاوی ویتامین K1 و ویتامین K2 است. ویتامین K برای لخته شدن خون ، استخوان ها و سلامت قلب ضروری است. می توانید مکمل های ویتامین K را در هر زمان از روز با یک وعده غذایی کم چرب مصرف کنید. از آنجا که اکثر مردم به اندازه کافی ویتامین K در رژیم غذایی خود دریافت می کنند ، دوزهای بالای این ویتامین توصیه نمی شود. مکمل ویتامین K ممکن است با برخی از داروهای ضد انعقاد تداخل داشته باشد. اگر از این داروها استفاده می کنید ، قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید. در صورت امکان ، ویتامین K را در فاصله ای از ویتامین های محلول در چربی E و A مصرف کنید. از طرف دیگر ، ممکن است برای استخوان های شما خوب باشد که ویتامین D و K را با هم مصرف کنند.

مولتی ویتامین ها

مولتی ویتامین ها معمولاً حاوی انواع ویتامین ها و مواد معدنی هستند. برخی از افراد مولتی ویتامین ها را بر ویتامین های فردی ترجیح می دهند. مصرف مولتی ویتامین می تواند به پر کردن شکاف مواد مغذی ، به ویژه در افراد آسیب پذیر مانند سالمندان و زنان باردار کمک کند. از آنجا که این مکمل ها حاوی چربی و ویتامین های محلول در آب هستند ، توصیه می شود که آنها را با یک وعده غذایی مصرف کنید. این عمل جذب برخی مواد مغذی را افزایش می دهد و مشکلات گوارشی را که در صورت مصرف مولتی ویتامین با معده خالی ایجاد می شود کاهش می دهد.
اگر دو یا چند قرص در روز مصرف می کنید ، ممکن است بخواهید دوز را تقسیم کنید تا به بدن شما در جذب موثرتر برخی از مواد مغذی کمک کند. به عنوان مثال ، یک قرص با صبحانه و یک عدد با ناهار مصرف کنید.

نویسنده: طیبه رفیعی
منبع: healthline

No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/