برای گرفتگی عروق چه بخوریم؟ || برای گرفتگی عروق چه بخوریم؟


اگر می خواهید بدانید برای گرفتگی عروق چه بخورید؟ یا به دنبال رژیم غذایی برای گرفتگی عروق بهتر است این مقاله را در انتها بخوانید. اما در کل تصلب شرایین یا گرفتگی عروق به دلیل تجمع پلاک یا رسوب کلسترول ، کلسیم و چربی.

گرفتگی عروق می تواند جریان خون را مسدود کند زیرا شریان ها خون غنی از اکسیژن و مواد مغذی را به نقاط مختلف بدن منتقل می کنند. این تجمع پیشرونده پلاک به عنوان مانعی در برابر جریان مواد مغذی و خون غنی از اکسیژن عمل می کند که عملکرد اندام های مختلف را مهار کرده و حتی باعث آسیب احتمالی به بدن مانند حمله قلبی می شود. بنابراین ، برای حفظ قدرت ، زندگی و عملکرد قلب ، حفظ شریان ها مهم است. اگرچه انسداد شریانی می تواند با افزایش سن ایجاد شود ، اما خطر انسداد عروق در دهه 30 زندگی افزایش می یابد و در دهه 50 یا 60 به اوج خود می رسد.

انسداد عروقی با افزایش سن پیشرفت می کند ، اما ممکن است زود تشخیص داده نشود. علائم ممکن است یکبار ظاهر شوند ، به ویژه هنگامی که انسداد در حدود 60 تا 70 درصد باشد.

همین حالا با مشاورین پزشک خود از مشاوره آنلاین برخوردار شوید

داروی خانگی برای گرفتگی عروق

اگرچه داروهای خانگی می توانند به پیشگیری یا مدیریت مراحل اولیه بیماری کمک کنند ، اما نباید از آنها به عنوان جایگزین درمان پزشکی استفاده شود. از آنجا که با حذف کلسترول بد از رژیم غذایی خود می توانید از گرفتگی عروق تا حد زیادی پیشگیری یا کاهش دهید ، کاهش منابع غذایی که می تواند به دفع کلسترول بد کمک کند بسیار مهم است. داروهای طبیعی ذکر شده در زیر به دلیل قابلیت پخش پلاک شریانی مفید هستند.

ورزش منظم انجام دهید.

یک برنامه ورزشی منظم می تواند به بهبود سلامت قلب و عروق ، کاهش گرفتگی عروق ، حفظ وزن سالم و جلوگیری از تجمع کلسترول اضافی در بدن شما کمک کند. پیاده روی ، دویدن ، دوچرخه سواری و طناب زدن برای تقویت عملکرد قلب و بهبود سلامت قلب و عروق شما. همچنین برخی تمرینات قلبی عروقی را در برنامه معمول خود قرار دهید تا سلامت قلب را بهبود بخشد و شریان ها را شفاف نگه دارد. برخی از تمرینات تنفس عمیق و یوگا را برای کاهش علائم استرس روحی و جسمی ، که بر سلامت قلب و عروق شما تأثیر مثبت دارند ، امتحان کنید.

برای رفع گرفتگی عروق سیر بخورید.

برای گرفتگی عروق چه بخوریم؟  |  دکتر

سیر یکی از بهترین درمان ها برای کاهش انسداد شریانی است. سیر به گشاد شدن عروق خونی و بهبود گردش خون کمک می کند. علاوه بر این ، سیر سطح کلسترول بد را کاهش می دهد و خطر حمله قلبی یا سکته مغزی را کاهش می دهد. سه حبه سیر خرد شده را به 1 فنجان شیر اضافه کنید و بگذارید بجوشد. اجازه دهید خنک شود و روزانه قبل از خواب بنوشید. همچنین پس از مشورت با پزشک از مکمل های سیر استفاده کنید.

زردچوبه را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

زردچوبه ادویه ای است که برای مبارزه با اکسیداسیون و التهاب در بدن شناخته شده است. این ویژگی به اجزای یکپارچه کورکومین نسبت داده می شود ، که می تواند از انسداد عروق جلوگیری کرده و با کاهش سطح کلسترول بد ، قلب شما را سالم نگه دارد. جدا از این ، زردچوبه همچنین می تواند از لخته شدن پلاکت ها جلوگیری کند. یک قاشق چایخوری پودر زردچوبه و کمی عسل را به 1 لیوان شیر گرم اضافه کنید. این نوشیدنی را یک یا دو بار در روز بنوشید. دوز توصیه شده مکمل زردچوبه 400 تا 600 میلی گرم سه بار در روز است. قبل از مصرف مکمل با پزشک خود تماس بگیرید.

از فلفل استفاده کنید.

ترکیب ضد التهابی قوی کپسایسین فلفل قرمز را با افزایش کلسترول خوب (HDL) ، کاهش کلسترول بد (LDL) و کاهش التهاب در شریان ها به دارویی قوی برای مبارزه با پلاک های شریانی تبدیل می کند. همچنین گردش خون و خطر را بهبود می بخشد حمله قلبی و سکته مغزی را کاهش می دهد.

آب لیمو ترش بنوشید.

برای گرفتگی عروق چه بخوریم؟  |  دکتر

لیمو منبع غنی آنتی اکسیدان – ویتامین C است. ویتامین سی این می تواند با کنترل التهاب شریانی و جلوگیری از آسیب اکسیداتیو به جریان خون ، به کاهش التهاب و کاهش فشار خون و سطح کلسترول کمک کند. آب یک لیمو را در 1 لیوان آب گرم با کمی عسل و پودر فلفل سیاه مخلوط کنید. این محلول را یک یا دو بار در روز به مدت چند هفته بنوشید. از طرف دیگر ، 1 قاشق غذاخوری پوست لیمو را در 4 فنجان آب به مدت 20 دقیقه بجوشانید. آب را صاف کرده و عسل را اضافه کنید. سه فنجان از این محلول را سه یا چهار بار در روز به مدت چند هفته بنوشید.

چای زنجبیل بنوشید.

زنجبیل ترکیبات ضد التهابی را ذخیره می کند که می تواند فشار خون را کاهش داده و پلاک های شریانی را آزاد کند. ترکیبات زیست فعال gingerols و shogaols ، همراه با این دارو ، می توانند به طور موثر کلسترول کل را کاهش داده ، اکسیداسیون LDL را مسدود کرده ، از تجمع پلاک جلوگیری کرده و انسداد رگ های خونی را کاهش دهند.

روزانه 2 تا 3 فنجان زنجبیل بنوشید. با افزودن 1 قاشق چایخوری زنجبیل رنده شده به 1 فنجان آب گرم چای درست کنید. اجازه دهید 5 دقیقه دم بکشد ، چای را الک کرده و کمی عسل به آن اضافه کنید. از سوی دیگر ، روزانه یک قطعه کوچک زنجبیل خام را با معده خالی بخورید یا پس از مشورت با پزشک کپسول زنجبیل مصرف کنید.

در صورت داشتن مشکلات معده یا سوزش سر دل یا مشکلات کیسه صفرا یا سنگ کیسه صفرا از زنجبیل استفاده نکنید.

بذر شنبلیله را بجوید.

ساپونین های موجود در دانه شنبلیله می توانند با عملکرد آنتی اکسیدانی خود با اثرات LDL و چربی انباشته مقابله کرده و گرفتگی عروق را به طور موثری درمان کنند. علاوه بر این ، فیبر بالای دانه شنبلیله نقش مهمی در اتصال به کلسترول بد دارد و به دفع آن کمک می کند. یک قاشق چای خوری دانه شنبلیله را یک شب در آب خیس کنید. صبح روز بعد ، دانه های خیس خورده را با آب با معده خالی بخورید. گزینه دیگر این است که 1 قاشق چایخوری دانه شنبلیله را به 1 فنجان آب اضافه کنید. آن را به مدت 5 دقیقه بجوشانید ، آب را صاف کرده و کمی عسل به آن اضافه کنید. محلول را یک یا دو بار در روز بنوشید.

برنج مخمر قرمز بخورید.

برنج مخمر قرمز مملو از مونوکلین های طبیعی است که با کاهش سطح کلسترول LDL به حفظ سلامت شریان ها کمک می کند. علاوه بر این ، غلظت فیتواسترول ها ، بتا سیتوسترول ، کمپسترول ، استیگماسترول ، ایزوفلاون ها و بسیاری از مواد معدنی مفید برای سلامت قلب و عروق به مبارزه با بیماری های قلبی عروقی کمک می کند. شما می توانید برنج مخمر قرمز را مانند هر برنج سفید یا قهوه ای دیگر بپزید و بخورید. گزینه دیگر این است که قرص برنج مخمر قرمز را در دوزهای 1200 میلی گرم ، دو بار در روز ، همراه با غذا مصرف کنید. همیشه در مورد دوز و شرایط مناسب شرایط خود با پزشک خود مشورت کنید.

دانه کتان بخورید.

برای گرفتگی عروق چه بخوریم؟  |  دکتر

دانه کتان حاوی مقادیر زیادی آلفا لینولنیک اسید (ALA) ، a است اسیدهای چرب امگا 3 این دانه ها به کاهش فشار خون و التهاب کمک می کند و با سالم نگه داشتن عروق از انسداد به سلامت قلب کمک می کند. علاوه بر این ، فیبر موجود در دانه کتان با اتصال به کلسترول بد و تسهیل در حذف ، به رفع گرفتگی عروق کمک می کند. دانه کتان را به اسموتی ها ، سوپ ها و آب میوه های خود اضافه کنید.

آب انار بنوشید.

انار سرشار از آنتی اکسیدان فیتوشیمیایی است که رادیکال های آزاد را دفع می کند و باعث تجمع پلاک و لخته شدن خون در عروق ، از سیستم گردش خون محافظت می کند. علاوه بر این ، انار تولید نیتریک اکسید در خون را تحریک می کند ، شریان ها را باز نگه می دارد و سطح فشار خون را کاهش می دهد.

شایع ترین دلایل گرفتگی عروق

تجمع پلاک ، که منجر به انسداد عروق خونی می شود ، زمانی شروع می شود که لایه داخلی شریان آسیب ببیند. تجمع پلاک منجر به التهاب می شود و رسوبات پلاک در ناحیه آسیب دیده تجمع یافته و شریان ملتهب را التیام می بخشد. دلایل احتمالی که می تواند شما را در معرض گرفتگی عروق قرار دهد عبارتند از:

  • چاقی
  • فشار خون بالا
  • دیابت نوع 1 یا نوع 2
  • شیوه زندگی کم تحرک
  • رژیم غذایی غنی از چربی
  • التهاب ناشی از آرتریت یا لوپوس
  • سطوح بالای کلسترول تری گلیسیرید در خون
  • سیگار کشیدن: سیگار کشیدن زیاد با سخت شدن شریان های شریان اصلی بدن به نام آئورت ، شریان های پا و عروق کرونر همراه است. سیگار کشیدن نقش مهمی در تشدید تشکیل پلاک دارد.

علائم و نشانه های گرفتگی عروق چیست؟

گرفتگی عروق می تواند علائمی را ایجاد کند که شامل موارد زیر است:

  • ضعف
  • تعریق
  • درد در پاها
  • اضطراب
  • کمردرد
  • حالت تهوع
  • پاهای سرد
  • کشش ماهیچه
  • درد قفسه سینه
  • از دست دادن اشتها
  • تنفس سریع و مداوم
  • بی حسی در یک طرف بدن
  • درد در قسمت فوقانی بدن و کمر

درمان گرفتگی عروق

برای گرفتگی عروق چه بخوریم؟  |  دکتر

برای کاهش خطر عوارض ، گرفتگی عروق ممکن است نیاز به مداخله پزشکی داشته باشد. پزشک ممکن است دارویی برای کاهش سطح کلسترول LDL همراه با تغییرات رژیم غذایی تجویز کند. این اقدامات باید بیشتر به عنوان یک راه حل تلقی شود. به طور مشابه ، انسداد شریانی ممکن است نیاز به جراحی داشته باشد.

جراحی ممکن است شامل قرار دادن یک لوله در شریان برای برداشتن پلاک در حالی که یک استنت برای حمایت از دیواره شریان و افزایش جریان خون است ، باشد. در صورت انسداد شدید ، پزشکان ممکن است عمل را فراخوانند بای پس قلب برای اطمینان از عبور خون از شریان مسدود شده.

توجه: انسداد طولانی مدت شریان ها در صورت عدم درمان می تواند منجر به عوامل تهدید کننده زندگی مانند حمله قلبی یا سکته مغزی شود.

راههای پیشگیری از تصلب شرایین

از آنجا که گرفتگی عروق عمدتا ناشی از سطح بالای کلسترول و تری گلیسیرید است ، تغییرات در رژیم غذایی و شیوه زندگی شما می تواند از تشکیل پلاک جلوگیری کند.

  • سیگار نکش.
  • حداقل 5 روز در هفته ورزش کنید.
  • برای کاهش کلسترول بد ، وزن بدن خود را حفظ کنید.
  • برای حفظ سلامت قلب از رژیم غذایی سالم استفاده کنید. از غذاهای حاوی چربی اشباع ، نمک و شکر پرهیز کنید. خوردن پنج وعده میوه و سبزیجات در روز را در نظر بگیرید.

عوارض مربوط به گرفتگی عروق

بیماری عروق کرونر می تواند منجر به موارد زیر شود:

  • آریتمیآریتمی این یک اختلال ریتم قلب است که به دلیل خونرسانی ناکافی به قلب ایجاد می شود.
  • بیماری عروق محیطیبیماری عروق محیطی تشکیل پلاک در عروق بازوها و پاها رخ می دهد.
  • حمله قلبی حمله قلبی ناشی از جریان خون ضعیف است که می تواند به ماهیچه قلب شما آسیب برساند. پارگی پلاک کلسترول می تواند باعث لخته شدن خون شود که می تواند منجر به حمله قلبی شود.
  • نارسایی قلبینارسایی قلبی این یک بیماری مزمن است که در آن توانایی قلب شما برای پمپاژ خون کاهش می یابد. نارسایی قلبی می تواند بدن شما را از اکسیژن و نیازهای تغذیه ای محروم کند. تنگ شدن عروق می تواند به تدریج در طول زمان توسعه یابد. تشخیص زودهنگام بسیار مهم است. مقابله با گرفتگی عروق با داروها ، روش ها و درمان های خانگی می تواند به کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی جدی کمک کند.

اخرین حرف

علت اصلی گرفتگی عروق ، افزایش سطح کلسترول بد و تری گلیسیرید در خون است. گرفتگی عروق می تواند جریان خون را مختل کرده و بر سلامت کلی شما تأثیر بگذارد. انسداد شریان دائمی می تواند منجر به آریتمی و حمله قلبی شود. مراجعه به پزشک و معاینات معمول برای تشخیص صحیح آترواسکلروز بسیار مهم است. صرف نظر از مصرف دارو ، ورزش منظم ، درمان های خانگی و تغییر رژیم غذایی می تواند به ایجاد پلاک در عروق شما کمک کرده و قلب شما را سالم نگه دارد.

گرفتگی عروق در پا و قلب می تواند با عوارض جبران ناپذیری همراه باشد. شما حتی ممکن است یک مشکل مادام العمر مانند این داشته باشید بیماری قلب و عروقی به آرامی آلوده می شود. با این حال ، راه حل هایی برای پیشگیری و درمان به موقع وجود دارد.

چرا وقتی می توانید با آن به صورت آنلاین مشورت کنید متخصصان پزشکی با بیماریهای قلبی عروقی و حتی بیماریهای مزمن در تماس باشید و از عوارض جلوگیری کنید ، وضعیت خود را جدی نمی گیرید. در این مورد ، مشاوره تلفنی با یک متخصص قلبی عروقی و حتی جراحی قلب و عروق یا تغذیه ممکن است برای شما یک ضرورت باشد. علاوه بر این ، می توانید از پزشک خود برای خدمات زیر کمک بگیرید:

منبع:

Clogged Arteries: Home Remedies, Causes, and Prevention

No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/