برای درمان واریس چه بخوریم؟


این مقاله توسط دکتر مورد بررسی قرار گرفته است. مهرداد اقدسی ، استاد بیماریهای وریدی.

وزن پا ، خستگی زودرس و درد شبانه پا از علائم شایع واریس بوده و بیش از 20 درصد بزرگسالان را درگیر می کند.

رگهای واریسی متورم و کبود به نظر می رسند و معمولاً بی ضرر هستند. با این حال ، از آنجا که در برخی موارد لخته خون یا خونریزی دارند ، پزشکان توصیه می کنند که وریدهای واریسی معاینه و به موقع درمان شوند. روش های مختلفی برای درمان وریدهای واریسی وجود دارد که برجسته ترین آنها درمان با واریس با لیزر است. در این مقاله ، ما به موضوع مهم تأثیر تغذیه بر رگ های واریسی می پردازیم و غذاهای مناسب را معرفی می کنیم. با ما بمان.

وریدهای واریسی چیست؟

رگهای واریسی ، به ویژه در پاها ، زمانی ایجاد می شوند که فرد بدون استراحت به مدت طولانی روی پاهای خود بایستد. در این حالت ، برگشت خون از پا به قلب قطع می شود و فشار زیادی به عروق وارد می شود. این فشار مضاعف دریچه های سوراخ کبوتر را در عروق تضعیف می کند و در نهایت باعث تورم عروق و ملتهب شدن آنها و ایجاد رگ های واریسی می شود.

در مورد وریدهای واریسی از دکتر بخوانید. دیدگاه مهرداد اقدسی در وب سایت خود

استفاده از غذاها برای درمان واریس

علم پزشکی ثابت کرده است که رژیم غذایی بر سلامت کلی افراد تأثیر بسزایی دارد. در اینجا لیستی از غذاها و روش هایی است که به حفظ سلامت عروق کمک می کند:

فیبر

فیبر محلول از یبوست جلوگیری می کند. یبوست باعث گسترش رگ های واریسی به دلیل افزایش فشار بر عروق می شود. فیبر نامحلول نیز در کاهش سطح کلسترول نقش دارد. غذاهای غنی از فیبر شامل جو ، سیب ، دانه کتان ، هویج و انواع توت ها است.

بیوفلانوئیدها

بیوفلاونوئیدهایی که باعث رنگ آمیزی غذا می شوند برای عملکرد و سلامت عروق خونی مفید هستند.

سیب (به طور طبیعی با پوست) ، کلم بروکلی ، توت فرنگی ، انگور قرمز ، ریحان ، اسفناج ، رازیانه ، گیلاس و آلبالو ، لیمو ، پرتقال ، فلفل زرد و قرمز منابع غنی بیوفلاونوئیدها هستند.

ویتامین سی

میوه های ویتامین C باید برای تقویت عروق خونی و محافظت از غشای سلولی در برابر رادیکال های آزاد استفاده شوند.

انواع توت ها ، مرکبات و فلفل سرشار از این ویتامین هستند.

کرفس

کرفس منبع عالی ویتامین K است و در جلوگیری از لخته شدن خون و بهبود گردش خون بسیار مفید است. کرفس کالری کمی دارد اما سرشار از مواد معدنی ، ویتامین ها و فیبر غذایی است.

سیر

سیر رقیق کننده خون است و قرن ها است که از آن استفاده دارویی می شود. سیر بهترین ماده مغذی است که به گردش خون در عروق کمک می کند.

آجیل و دانه های خام برای درمان واریس

آجیل سرشار از نیاسین است. نیاسین گردش خون را تسهیل می کند.

شاهدانه ، آفتابگردان و کتان سرشار از اسیدهای چرب ، امگا 3 و فیبر هستند. آنها همچنین منبع خوبی از پروتئین های ضد التهابی هستند که به کاهش کلسترول در خون و بهبود گردش خون کمک می کنند.

شاید برایتان جالب باشد: بهترین درمان تخصصی واریس در تهران کجاست؟

رژیم غذایی نامناسب برای افراد مبتلا به واریس

برخی از غذاها روی عروق تأثیر منفی دارند. اینها شامل موارد زیر است:

کافئین می تواند باعث تنگی عروق و کاهش جریان خون شود

مواد غذایی بسته بندی شده در پلاستیک سخت حاوی ماده شیمیایی بیسفنول A. می باشد که هنگام تماس با این ماده شیمیایی ، این ماده وارد بدن می شود و می تواند تأثیرات منفی بر عملکرد عروق خونی داشته باشد.

استفاده از غذا برای درمان واریس

در این بخش ، ما به غذاهای م forثر برای درمان واریس ، به صورت خوراکی یا به صورت مالش و ماساژ اشاره می کنیم:

لیمو و سیر را با هم ترکیب کنید. سیر و آب لیمو با خواص ضد التهابی و بهبود جریان خون یکی از بهترین مواد مغذی برای بهبود واریس است.

این درمان را می توان با خمیری تهیه کرد که تقریباً تهیه شده است. 12 حبه سیر و اضافه کردن آب به 3 لیمو و 4 قاشق غذاخوری روغن زیتون. بهتر است اجازه دهید این مخلوط حدود یک شب قبل از استفاده بماند. این درمان به صورت ماساژ ملایم پوست پا انجام می شود و می تواند حدود دو ماه انجام شود.

درمان واریس با سرکه سیب. سرکه سیب دارای خواص بسیار مهمی است که گردش خون را بهبود می بخشد. سرکه سیب را می توان هم به عنوان ماساژ برای واریس و هم به صورت خوراکی استفاده کرد.

به شکل ماساژ درمانی ، می توان از آن قبل از خواب و بعد از بیدار شدن استفاده کرد. خوردن سرکه سیب با یک لیوان آب نقش مهمی در کاهش کلسترول خون و جلوگیری از لخته شدن خون در عروق دارد که می تواند به درمان واریس کمک کند.

فلفل قرمز. یکی از موثرترین غذاها فلفل قرمز است.

یک قاشق چای خوری فلفل قرمز را به یک فنجان آب گرم اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. این نوشیدنی را سه بار در روز به مدت دو ماه یا تا زمانی که به نتیجه برسید بنوشید. فلفل قرمز منبع غنی از ویتامین C و آنتی اکسیدان ها است و در حالی که جریان خون را تسهیل می کند ، رگ های واریسی را نیز کاهش می دهد.

نتیجه

در این مقاله ما غذاهای مختلفی را که در درمان واریس م areثر هستند بررسی کردیم. با توجه به اهمیت نقش تغذیه ای عروق خونی و سلامت شریان ها ، تأکید کردیم که با انتخاب و استفاده از غذاهای مناسب ، می توان به درمان واریس کمک کرد.

No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/