اهمیت غذاهای سرد و گرم


اهمیت غذاهای سرد و گرم

در حقیقت ، این چهار ترکیب شامل سودا ، مخاط ، خون و صفرا هستند و خواص آنها باعث بدخلقی افراد می شود. ما چهار مزاج مرکب داریم که در آن دو ویژگی گرما و سرما غالب است و دو ویژگی دیگر آن خشک و مرطوب است ، اما در مجموع نه نوع مزاج داریم (4 مزاج ساده شامل گرم ، سرد ، خشک ، مرطوب و 4 مزاج ترکیبی که در بالا ذکر شد. شد). اگر چهار مخلوط تعادل در بدن وجود داشته باشد و هیچ کدام بر دیگری غلبه نکند ، مزاج نهم بدست می آید ، یعنی مزاج مزاج. اهمیت گرما و سردی غذا در اینجا نشان داده می شود که با هماهنگ نمودن گرما و سرما غذا به طور معکوس با خلق و خوی انسان ، می توان برای رسیدن به مزاج معتدل تعادل ایجاد کرد. وب سایت رضا Atminani در مورد اهمیت غذای سرد و گرم ما اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم. به ما بپیوند.

سعدی در مدتی کوتاه این جمله را به زیبایی بیان کرده است:

چهار مخالف شورشی چند روزی خوشحال بودند

چون یکی از این چهار مورد غالب شد ، شیرین جان از فرم خارج شد

دو مخاط اصلی ، مخاط و سودا ، اسیدی هستند و افراد تحت سلطه این دو مخاط سرد هستند. اما دو مورد دیگر ، خون و صفرا ، قلیایی هستند و طبیعتی گرم دارند.

مزاج سرد:

اکثر مردم سرد مزاج هستند. بیشتر آنها سفید هستند و در هوای سرد به راحتی گرم نمی شوند و سرما به مدت طولانی در بدن باقی می ماند. آنها تمایل زیادی به خوابیدن دارند و به طور کلی ضعیف هستند. مردم خونسرد هستند و معمولاً عصبی نمی شوند. درون گرا هستند و کمتر احساسات خود را بیان می کنند. موهای آنها تمایل به ریزش دارد و به زودی سفید می شوند. از آنجا که سیستم سرماخوردگی آنها فعال است ، اسیدیته خون آنها بیشتر است و این امر در بیماریهای خود ایمنی مانند ام اس و پارکینسون شایع تر است. ضعف ، ناتوانی ، کمبود انرژی و ضعف در این افراد شایع است. نبض آنها کند است و عروق باریک هستند.

فازی های داغ:

افرادی که دارای خلق و خوی گرم هستند خوشایندتر و دلپذیرتر هستند ، اما به سرعت عصبی می شوند. آنها همیشه احساس گرما می کنند و سریع گرم می شوند. مصرف زیاد شیرینی باعث ایجاد جوش و خارش در بدن می شود و احتمال مصرف آب آنها بیشتر است. تعداد این افراد کمتر از گروه اول است. بدن آنها در هوای سرد به راحتی گرم می شود ، اما خنک شدن در هوای گرم آسان نیست. این افراد پرانرژی ، برون گرا و فعال هستند و به سرعت احساسات خود را بیان می کنند. امروزه ثابت شده است که غذاهای داغ بر سیستم عصبی سمپاتیک تأثیر می گذارد و غذاهای سرد سیستم پاراسمپاتیک را فعال می کند. همانطور که می دانید ، سیستم سمپاتیک با افزایش ضربان قلب و هایپرمی در اندام ها همراه است و در بیشتر اندام ها دارای خواص تحریک کننده و فعال کننده است.

غذای متوسط:

غذا نیز بین این دو مزاج (که ملایم است) قرار می گیرد. به عنوان مثال ، شیر ، ماست گوسفندی و نان گندم در برخی متون به عنوان غذاهای معتدل ذکر شده است.

اهمیت غذا و حرارت متخصص تغذیه اصفهان

غذای گرم:

نان گندم ، عسل ، گوسفند ، بوقلمون ، مرغ ، اردک و اردک ، گوشت شتر ، گوشت کبوتر ، خورش سبزیجات ، آبگوشت ، انجیر ، انگور ، بادام ، تخم خربزه ، توت ، خربزه ، چای سیاه ، خرما خردل ، خرمالو ، ریحان ، اغلب ادویه جات ترشی جات ، نخود ، عدس ، لوبیا و تخم مرغ.

غذای سرد:

نان جو ، ماش ، لوبیا ، مرغ ، ماهی ، محصولات لبنی (شیر ، پنیر ، دوغ و ماست) ، گوشت گاو ، برنج ، کدو ، اسفناج ، ریواس ، قارچ ، بیشتر میوه ها ، خرفه ، تخمه کدو ، ذرت ، کشک ، مرغ ، تمر هندی و بربر

علائم دیگر گونه های مختلف طبیعی:

الف) دمای پوست: سرما و گرمای پوست نشانه گرما و سرما است. رطوبت و پوست خشن نشان دهنده خشکی و رطوبت است.

ب) رشد مو: رشد سریع و رنگ مشکی نشانه گرما و رنگ کوتاه و سفید و روشن نشانه سرما است. کرلینگ نشانه خشکی و صافی نشانه رطوبت است.

ج) رنگ بدن: بیشتر افراد سرد مزاج سفید هستند و پوست گرم و قرمز نشانه گرما است.

د) رویا: خواب بیش از حد نشانه سردی و مرطوب بودن است ، کم خوابی نشانه گرما یا خشکی است.

ه) انجام کارها: افراد گرم کارها را سریع انجام می دهند ، اما افراد سرد مزاج به آرامی کار می کنند.


دکتر. رضا اطمینانانی

متخصص تغذیه اصفهان


دکتر. رضا اطمینانانی می تواند با ارائه روشهای اساسی تغذیه و میزان و نحوه غذا خوردن ، نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام Dr. رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه و رژیم درمانی در اصفهان.


مطالب پیشنهادی:

چربی مناسب برای سالم ماندن

محصولات تراریخته و تغذیه ای

آسیب مواد قندی را بررسی کنید

غذاهای دودی پرخطر



No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/