انواع چاقی انواع چاقی شکمی – من و رژیم


آیا از چاقی رنج می برید؟ آیا نمی توانید به دلیل افزایش وزن لباس های قدیمی خود را بپوشید و اعتماد کافی برای حضور در اجتماع نداشته باشید؟ اگر با این مشکلات روبرو هستید ، بدانید که به نقطه افسردگی رسیده اید. بنابراین فرصت را از دست ندهید و چاقی خود را تشخیص داده و آن را درمان کنید. چاقی یکی از مشکلاتی است که تقریباً همه خانواده ها را درگیر کرده است. از آنجا که یک یا دو نفر در هر خانه به کار می روند و زمان زیادی را در خارج از خانه می گذرانند ، مطمئناً نمی توانند برای طبخ غذای سالم وقت بگذارند. در نتیجه وزن آنها افزایش می یابد.

چرا همه نوع چاقی داریم؟

قبل از اینکه به انواع مختلف چاقی نگاه کنیم ، باید از خود بپرسیم که علت افزایش وزن من چیست؟ آیا فقط با خوردن زیاد و افزایش کالری روزانه وزن اضافه می کنم؟ نکته این است که اگر فردی مقدار زیادی چربی در بدن ذخیره کرده که کالری بیشتری از نیاز روزانه دریافت می کند و ورزش نمی کند. هیچ مرد چاق در جهان وجود ندارد که ظاهر آن را دوست داشته باشد. اما همراه با این امر ابتدا سلامتی مطرح می شود زیرا ممکن است احتمال بیماری های جسمی مانند دیابت نوع 2 ، بیماری های قلبی ، فشار خون بالا ، آرتروز و سکته مغزی وجود داشته باشد.

آشنایی با انواع چاقی و روشهای درمانی

برای مبارزه با چاقی و رسیدن به وزن ایده آل ، ابتدا باید بتوانید همه آنها را شناسایی کرده و سپس درمان مناسب را انتخاب کنید. به طور کلی ، آشنایی با انواع چاقی و درمان آن یکی از مهمترین راه های از بین بردن چربی شکم است.

انواع چاقی

آیا با خوردن زیاد وزن اضافه می کنید؟

یکی از شایع ترین انواع چاقی که در تعداد زیادی در جوامع مشاهده می شود ، افزایش وزن به دلیل پرخوری است. شاید ندانید که قند و چربی موجود در غذا چقدر برای شما مضر است ، اما غذاهای حاوی قند و روغن آنقدر خطرناک هستند که نه تنها شکل و فرم بدن را از بین می برند بلکه سلامت را نیز به خطر می اندازند.
برای درمان این نوع چاقی توصیه می شود روزانه 30 دقیقه ورزش کنید و مصرف قند و غذاهای چرب را به حداقل برسانید.

عصبانیت خود را کنترل کنید

هنگامی که تحت فشار یا استرس هستید ، میل شما به خوردن آب نبات افزایش می یابد. در این شکل از چاقی ، شما باید تا حد ممکن استرس خود را کاهش دهید و به آرامشی نسبی برسید.
یوگا بهترین راه برای کاهش استرس و کاهش میل افراد به شیرینی است

ژنتیک را فراموش نکنید

برخی از افراد دچار چاقی می شوند که بر اساس ژنتیک است. در این مورد ، فرد باید مصرف غذاهای چرب و شیرینی ها را به حداقل برساند و همیشه در زندگی به گونه ای ورزش کند که متابولیسم بدن او همیشه فعال باشد. بنابراین تمرینات بیشتری مانند ایروبیک و وزنه های آزاد را قبلاً انجام دهید و تا جایی که می توانید سیگار و الکل را ترک کنید. برخی از زنان نیز بعد از بارداری و زایمان دچار چاقی در پاها می شوند. همچنین به آنها توصیه می شود به جای آسانسور از پله استفاده کنند و به جای راه رفتن از تمرینات وزنه رایگان استفاده کنند.

ساکت نباشید
معمولاً افرادی که در شرکت ها و ادارات کار می کنند و بیشتر از دیگران می نشینند ، از این نوع چاقی رنج می برند. زیرا آنها هیچ فعالیت بدنی ندارند. معمولاً این افراد غذاهای شیرین بیشتری مصرف می کنند. به این گروه توصیه می شود که رژیم سالمی را از سایت هایی مانند من و رژیم غذایی تهیه کرده و با آن ورزش کنند.
البته ممکن است برخی از ورزشکاران به دلیل صدمات جسمانی یا مشکلات دیگر با کنار گذاشتن ورزش دچار چاقی بی تحرک شوند.

آشنایی با انواع چاقی شکمی

اگر شکم بزرگی دارید ، اصلا شرمنده نباشید ، زیرا من و رژیم غذایی با ارائه رژیم غذایی ، راه خلاص شدن از شر چربی شکم را برای شما باز می کنیم. کافی است انواع چاقی شکمی را شناسایی کرده و آن را درمان کنید. لازم نیست سخت کار کنید ، فقط باید اراده خود را تقویت کرده و رژیم را به طور مداوم دنبال کنید.

چربی در اطراف شکم و سینه شما وجود دارد
اگر شما فردی هستید که چربی در ناحیه شکم و زیر سینه شما جمع شده است و بافت و ظاهر آزاردهنده ای ندارید ، باید استرس خود را کاهش دهید.
استرس باعث ترشح هورمون کورتیزول می شود. این هورمون برای کنترل استرس در بدن نیز تولید می شود. اما مواقعی وجود دارد که استرس آنقدر زیاد است که افراد برای بهبود روحیه خود به آب نبات ، قهوه و فست فود روی می آورند. این امر همچنین باعث تجمع چربی بیشتر در بدن می شود. برای رفع استرس:

  • قبل از خواب آرام باشید
  • آموزش را فراموش نکنید
  • از تماشای فیلم های احساسی و ناراحت کننده خودداری کنید
  • تمرکز کنید و آرام فکر کنید

شکمت مثل توپ بزرگ شده ؟؟
ممکن است مردانی را در خیابان دیده باشید که علیرغم لاغری اندام های دیگرشان ، شکمی چاق و توپ مانند دارند که غذای چرب زیادی مصرف می کنند و به جای نوشیدنی های سالم الکل مصرف می کنند.

برای جلوگیری از بیماری های کبدی و کلیوی ، نوشیدن الکل را متوقف کنید.

شکم شما چاق است
زنان معمولاً بعد از زایمان شکم زشتی دارند زیرا جنین را هشت تا نه ماه در رحم نگه می دارند تا زمانی که بزرگ شود. حتی پس از تولد ، مشاهده شده است که کوچک شدن شکم زمان زیادی طول می کشد. این نوع چاقی شکمی معمولاً در شکم وجود دارد زیرا رحم نسبت به قبل از تولد سنگین تر می شود و بنابراین سقوط می کند. به همین دلیل توصیه می شود که فردی در دوران شیردهی از رژیم غذایی مناسب مانند من و رژیم غذایی و علاوه بر انجام تمریناتی مانند پیلاتس استفاده کند.

آیا بعد از غذا معده شما بیرون می آید؟
ممکن است بارها غذا خورده باشید و معده یا معده شما فوراً بیرون بیاید. این فقط به دلیل نفخ و سوء هاضمه در غذا است. این نوعی چاقی شکمی است که باید برای رفع و جلوگیری از بیماری هایی مانند یبوست و مشکلات غذایی به پزشک مراجعه کنید.

  • از حبوبات و لبنیات کوچکتر استفاده کنید
  • اینجوری حذف کن
  • سبزیجات و مرغ و ماهی را با غذاهای ناسالم جایگزین کنید
  • شناسایی و استفاده از پروبیوتیک ها
  • صبحانه را حذف نکنید ، ناهار را زود بخورید و شام را سبک و در ساعات اولیه شب بخورید

آیا چربی در کمر شما ذخیره می شود؟
اگر چربی در کمر و شکم شما ذخیره شده است ، بدانید که به دلیل مصرف زیاد قند است. بنابراین زمان رهایی از شر این ماده مضر و خطرناک فرا رسیده است. اگر شیرینی و بیسکویت می خورید ، از سوپرمارکت ها فرار کنید و به سبزی فروشی ها بروید.

شکر و نوشیدنی های قندی به دلیل فروکتوز باعث افزایش وزن می شوند.

ران و باسن دارید؟
برخی از افراد دارای چاقی موروثی در ران و باسن هستند و برای از دست دادن چربی در اطراف خود باید ورزش کنند و از رژیم غذایی سالم پیروی کنند. با این حال ، اکثر زنان با یائسگی دچار چاقی می شوند و این به دلیل کاهش سطح استروژن است.
نکته مهم این است که به دلیل کاهش سطح این هورمون ، چربی بیشتری در بدن تجمع می یابد و متابولیسم کاهش می یابد. بنابراین این گروه از زنان ، اگر حوصله رفتن به باشگاه را ندارند ، بهتر است بروند و 30 دقیقه از روز خود را به فعالیت بدنی اختصاص دهند. آنها همچنین ممکن است قصد استفاده از تعدادی قرص چاقی را داشته باشند.

چاقی و رژیم گرفتن

انواع چاقی در طب سنتی چیست؟

چاقی در طب سنتی نیز یکی از موضوعاتی است که همه به دنبال آن هستند. به دلیل این روش ، افراد بی شماری وزن خود را کاهش داده و به وزن ایده آل خود رسیده اند. افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند انواع چاقی را به دو دسته کلی تقسیم می کنند:

  • چاقی چربی
  • چاقی چربی

هر دو نوع برای سلامتی مضر هستند و باید درمان شوند. در این بخش ، هر یک را به صورت جداگانه بررسی می کنیم.
فرد مبتلا به چاقی جذامی هنگام ورزش یا ورزش ، استخوان های بزرگ ، پوست چرب و عرق روی بدن دارد. او معمولاً از چاقی شکمی رنج می برد و می تواند با نخوردن ناهار به مقداری تناسب اندام برسد. یعنی صبحانه کامل و شام سبک.

اما فردی که از چاقی رنج می برد ، بدن متورم شده و به اصطلاح چاقی مخاطی دارد. این افراد معمولاً استخوان های نازکی دارند که چاق هستند ، این گروه به دلیل مزاج سرد و مصرف غذاهای سرد است. به افراد مبتلا به مخاط توصیه می شود غذاهای گرم مانند زنجبیل و عسل بخورند. البته برخی از مردان و زنان برای کاهش وزن به سراغ انواع قرص های چاقی گیاهی و پودرهای چربی می روند. این نکته را نیز در نظر بگیرید.

راهکارهای مقابله با چاقی را بشناسید

کارشناسان معتقدند شما به عنوان فردی که از انواع مختلف چاقی رنج می برید ، باید با راهکارهای مقابله با افزایش وزن آشنا شده و شیوه زندگی خود را به طور کلی به طور مثبت تغییر دهید.

  • رژیم غذایی سالم داشته باشید
  • استرس خود را کاهش دهید
  • به اندازه کافی خوابیدن
  • به طور منظم تمرین کن
  • انواع قرص های چربی را فراموش نکنید
  • از پرخوری خودداری کنید
  • اهداف کوچک و دست یافتنی در زندگی تعیین کنید
  • تمام وعده های غذایی خود را بخورید
  • برای چاقی بیشتر از جراحی استفاده کنید و از قبل با پزشک مشورت کنید
  • رفع نیازهای غذایی
  • محیط خود را برای از بین بردن استرس مدیریت کنید

نتیجه

به یاد داشته باشید که شما همان چیزی هستید که می خورید زیرا غذا شکل بدن انسان ما را دارد. درست است که ورزش تأثیر بسزایی دارد ، اما می توان گفت که حدود 70 درصد اثر کاهش وزن را از رژیم دریافت می کنیم. بنابراین باید به رژیم لاغری و انواع رژیم هایی که می خوریم توجه زیادی داشته باشیم.
فراموش نکنید که رژیم غذایی و برنامه های غذایی من تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن شما را در نظر می گیرد و تمام مواد معدنی مورد نیاز را تأمین می کند. اگر می خواهید توصیه های رژیم غذایی را خودتان دنبال کنید ، متن زیر را بخوانید.

  • انواع غذاها را بخورید.
  • بین غذای مصرفی و فعالیت بدنی تعادل ایجاد کنید
  • رژیم غذایی غنی از غلات کامل ، سبزیجات و میوه ها را انتخاب کنید
  • رژیم کم چربی با میزان مناسب چربی اشباع و کلسترول انتخاب کنید
  • مصرف نمک را کاهش دهید
  • مکمل های ویتامین و امگا 3 را فراموش نکنید

No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/