انجام ۱۰ هزار قدم ممکن است با کاهش خطر ابتلا به سرطان، مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی عروقی مرتبط باشد: مطالعه


بر اساس تحقیقات منتشر شده در ژورنال JAMA Internal Medicine، انجام تا ۱۰۰۰۰ قدم در روز ممکن است با کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی، سرطان و مرگ و میر ناشی از همه علل، و همچنین بروز سرطان و بیماری های قلبی عروقی مرتبط باشد. .

گروهی از محققان بین المللی در مطالعه ۱۲ سپتامبر دریافتند که شدت گام بالاتر ممکن است مزایای بیشتری به همراه داشته باشد.

این گروه از داده‌های مطالعه UK Biobank از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵، شامل ۷۸۵۰۰ نفر در جمعیت مورد مطالعه، که شامل بزرگسالان ۴۰ تا ۷۹ ساله در انگلستان، اسکاتلند و ولز بود، استفاده کردند.

مقامات بهداشتی برای واکسن آنفولانزا پیش از فصل بالقوه شدید فراخوان دادند

پیاده روی تا 10000 قدم در روز ممکن است با کاهش خطر مرگ و میر ناشی از همه علل مرگ و میر، سرطان و بیماری های قلبی عروقی همراه باشد.

پیاده روی تا ۱۰۰۰۰ قدم در روز ممکن است با کاهش خطر مرگ و میر ناشی از همه علل مرگ و میر، سرطان و بیماری های قلبی عروقی همراه باشد.
(iStock)

شرکت کنندگان – که ۵۵ درصد از آنها زنان با میانگین سنی ۶۱ سال و اکثریت آنها سفید پوست بودند – از طریق ایمیل برای شرکت در یک مطالعه شتاب سنج دعوت شدند.

بزرگسالان بریتانیایی از شتاب‌سنج‌های مچی Axivity AX3 استفاده می‌کردند که تعداد گام‌های روزانه را اندازه‌گیری می‌کرد و اندازه‌گیری‌های شدت گام را بر اساس آهنگ تعیین می‌کرد.

میانگین سلامت آنها هفت سال بود.

بیماری و مرگ و میر تا اکتبر سال گذشته مشخص شد و تجزیه و تحلیل داده ها در مارس ۲۰۲۲ انجام شد.

یک زوج در ساحل قدم می زنند

یک زوج در ساحل قدم می زنند
(اعتبار: iStock)

در طی آن سال ها، ۱۳۲۵ شرکت کننده بر اثر سرطان و ۶۶۴ نفر بر اثر بیماری قلبی عروقی جان خود را از دست دادند.

بر اساس استانداردهای CDC، بیش از ۷۵ درصد از آمریکایی ها به اندازه کافی ورزش نمی کنند.

با استفاده از مدل‌سازی آماری، محققان گفتند که گام‌های روزانه بیشتر با خطر کمتر مرگ‌ومیر و همچنین کاهش بیماری مرتبط است.

این مطالعه خاطرنشان کرد: «مراحلی که با سرعت بالاتر انجام می‌شوند ممکن است با کاهش خطر اضافی، به‌ویژه برای بیماری‌های حادثه‌ای همراه باشد».

هر ۲۰۰۰ قدم نشان داد که خطر مرگ زودرس می تواند ۸ تا ۱۱ درصد کاهش یابد.

یک زوج مسن در جاده ای قدم می زنند.

یک زوج مسن در جاده ای قدم می زنند.
(iStock)

محدودیت‌های مطالعه شامل این است که طراحی مطالعه نویسندگان را از ادعاهای علی بازمی‌دارد، داده‌های شمارش گام‌ها فقط یک بار در نقطه شروع مطالعه جمع‌آوری شد، متغیرهای کمکی در تاریخ شتاب‌سنج-سایش اندازه‌گیری نشدند، و برخی پتانسیل برای علیت معکوس ممکن است هنوز وجود داشته باشد، اینکه Biobank UK نرخ پاسخ بسیار پایینی داشت و شرکت کنندگان نماینده کل جمعیت انگلستان نبودند، ممکن است همچنان مخدوش کننده باقیمانده یا اندازه گیری نشده وجود داشته باشد و هزینه نسبی انرژی پیاده روی و سایر فعالیت های روزانه در افراد مسن بیشتر است.

برای دریافت برنامه FOX NEWS اینجا را کلیک کنید

یک مطالعه مرتبط منتشر شده در JAMA Neurology همچنین نشان داد که پیاده روی تا ۱۰۰۰۰ قدم در روز – و گام های بیشتر با شدت بالاتر – ممکن است با خطر کمتر شروع زوال عقل همراه باشد.