امگا 3 در بدنسازی ؛ هفت مورد ضروری برای مصرف در دوزهای متعادل


امگا 3 در بدنسازی

مصرف امگا 3 در بدنسازی برای بازسازی عضلات و بازیابی ورزش اهمیت زیادی دارد. زیرا اسیدهای چرب امگا 3 ، از جمله اسیدهای ضروری برای بدن نقش مهمی در عملکردهای بدن ایفا می کند.

روغن های مشتق شده از ماهی های چرب ماهی قزل آلا یا ساردین آنها از منابع طبیعی امگا 3 هستند که خواص زیادی برای ورزشکاران و سایر افراد دارد. اما بهتر است نگاهی دقیق تر به این مزایا برای ورزشکاران ، به ویژه بدنسازان بیندازید.

فواید امگا 3 در بدنسازی

امگا 3 یکی از آنهاست اسیدهای چرب اشباع نشده اغلب تنظیم فعالیت های بدن ضروری است ، اما نکته مهم این است که به طور طبیعی در بدن تولید نمی شود و باید از منابع طبیعی یا مکمل ها تامین شود.

چربی در بافتها و سلولهای بدن وجود دارد. مقدار متعادل دریافت کنید امگا 3 در بدنسازی بازیابی ماهیچه ها کاملاً ضروری است ، که گامی بسیار مهم برای این تمرین است. در واقع امگا 3 باید در رژیم غذایی روزانه گنجانده شود.

تاثیر امگا 3 بر بدنسازی

دریافت اسیدهای چرب امگا 3 برای بدنسازی چندین مزیت دارد ، از جمله بازیابی. کاهش آسیب عضلانی، کاهش درد و غیره عملکرد ریه و قلب را بهبود می بخشد ممکن است ذکر شود اما در ادامه در مورد فواید این اسید چرب اشباع نشده برای بدنسازی صحبت خواهیم کرد.

1.افزایش اثر ورزش

جالب است بدانید که بدن تحت فشار زیاد در حین ورزش قرار می گیرد. این فشار به طور طبیعی تأثیر مثبتی دارد و برای متابولیسم پروتئین در ماهیچه ها و همچنین تناسب اندام تعادل ایجاد می کند.

وقتی ورزش و فعالیت بدنی به پایان رسید ، بدن بهبود می یابد. این وضعیت باعث می شود بدن با فشار ایجاد شده در حین ورزش سازگار شود. در مواردی که بدن به طور کامل بهبود نمی یابد ، بیشتر مستعد آسیب های فشاری است. در واقع می توان گفت که کاهش فشار ایجاد شده می تواند منجر به افزایش قدرت بدنی و آمادگی جسمانی بودن. (منبع)

همانطور که گفته شد ، امگا 3 بیشترین تأثیر را در بدنسازی ، ریکاوری و ریکاوری بعد از تمرین دارد که باید روزانه به میزان متعادل برای ورزشکاران دریافت شود.

2. سوخت رسانی و ساختن بافت ماهیچه ای

سرعت رشد و تولید پروتئین در ماهیچه ها (MPS) در رابطه با تجزیه یا سوخت عضلات در ماهیچه ها (MPB) روی ماهیچه های بدنساز تأثیر زیادی دارد. این بدان معنی است که بدن در وضعیت آنابولیک قرار دارد و در وضعیت خوبی قرار دارد. با این حال ، اگر سوخت عضله بیشتر از رشد عضله باشد ، یک وضعیت کاتابولیک در بدن ایجاد شده است که باعث از بین رفتن عضله و کاهش توده عضلانی می شود.

امگا 3 برای عضله سازی

مصرف منابع پروتئینی و اسیدهای چرب ضروری مانند امگا 3 در بدنسازی به جلوگیری از وضعیت کاتابولیک کمک می کند. طبق تحقیقات انجام شده ، مکمل های پروتئینی حاوی امگا 3 به جلوگیری از ضعف ماهیچه ها کمک می کند.

3. بهبودی پس از آموزش

یکی از مهمترین مسائل برای تمرینات قدرتی مانند بدنسازی ، بازیابی و رهایی از خستگی بعد از تمرین است. محصولاتی که در رفع خستگی بعد از تمرین و مصرف متعادل و منظم امگا 3 در بدنسازی مهم هستند شامل موارد زیر است:

  • در کاهش آسیب و ضعف عضلات مثر است
  • تقویت کننده قدرت و عملکرد ماهیچه ها
  • در بهبود عملکرد مثر است قلب و ریه ها
  • ورزش به تنهایی قدرت بدنی را افزایش می دهد ، اما امگا 3 این کار را می کند

4. پیشگیری از آسیب ماهیچه ها

طبق تحقیقات ، مصرف امگا 3 در بدنسازی باعث بهبود آنابولیسم ماهیچه ها می شود. به این ترتیب ، با دریافت پروتئین و امگا 3 ، حساسیت به محرک های آنابولیک و افزایش سطح انسولین در خون باعث تجمع بافت ماهیچه ای می شود. به این ترتیب ، عملکرد عصبی – عضلانی ، ترمیم و رشد بافت تسریع می شود و از آسیب سلولی محافظت می شود.

5. مغز ، سلامت قلب و عروق

سلامت قلب و کاهش خطر بیماری قلبی، به شدت به مصرف چربی های مفید وابسته است. اکسیژن رسانی مناسب شریان های سالم در حین ورزش یکی از فواید مهم امگا 3 در بدنسازی است. این امر باعث اجرای بهتر تمرین می شود.

علاوه بر این ، 60 درصد مغز انسان از اسیدهای چرب تشکیل شده است. بنابراین مصرف امگا 3 در بدنسازی یا هر ورزش دیگری به عنوان یک اسید چرب ضروری برای بدن ، می تواند مغز را برای یادگیری سریعتر ، حرکت مناسب ، عملکرد و بازخورد آماده کند.

6. تأثیر امگا 3 بر وزن بدنسازان

یکی از متداول ترین سوالات در مورد امگا 3 در بدنسازی این است که آیا چنین است؟ افزایش وزن یا نه؟ بر اساس تحقیقات انجام شده ، مکمل های امگا 3 نقش مهمی در کنترل و کاهش التهاب نیز دارند چربی های مضر را حذف کنید دارند.

با این حال ، می توان گفت که امگا 3 می تواند برای کاهش وزن ورزشکاران با دوز متعادل موثر باشد. این بدان معناست که می توان از کاهش وزن ناشی از مصرف آن جلوگیری کرد. طبق تحقیقات انجام شده ، مکمل های امگا 3 در اکثر افراد باعث افزایش وزن نشده است.

7. شرایط بیماری و جراحی

یکی از نکات مهمی که برای آسیب ها موثر است و بهبود سریع آنها قدرت بازیابی عضلات است. مکمل های امگا 3 در بدنسازی ، اگر در حد متعادل و در دوزهای مناسب مصرف شوند ، بافت ماهیچه ای با این حال از دست دادن ماهیچه جراحی محافظت می شود. این بسیار م effectiveثر است ، حتی برای افراد غیر ورزشکار.

میزان متعادل مصرف امگا 3

میزان توصیه شده امگا 3 که توسط انجمن قلب آمریکا توصیه می شود 500 میلی گرم در روز است. این مقدار را می توان از طریق مکمل ها یا منابع دیگر به ویژه ماهی های چرب به دست آورد. توجه داشته باشید که سوخت در هر. 1 گرم چربی 9 کالری در بدن تولید می کند. اگر میزان مصرف امگا 3 خود را به 500 میلی گرم در روز افزایش دهید ، 4.5 کالری می سوزانید. همچنین توجه داشته باشید که 2 قاشق چای خوری شکر حاوی 23 کالری است.

منابع طبیعی حاوی امگا 3

منابع طبیعی حاوی امگا 3
  • ماهی های روغنی ، به ویژه ماهی آزاد ، شاه ماهی ، ماهی آزاد و ماهی خال مخالی
  • دانه کتان و روغن
  • روغن کلزا
  • آجیل ، به ویژه گردو ، بادام زمینی ، پسته و روغنهای مشتق شده از آن
  • تخم مرغ
  • روغن جگر ماهی یا جگر ماهی

نکات تکمیلی

مصرف امگا 3 در بدنسازی فواید مطلوب بسیاری دارد. با این حال ، بیش از حد نیاز بدن می تواند باعث التهاب صورت و دهان یا حتی کهیر شود. توصیه می شود مقدار و دوز متعادلی را برای مصرف تحت نیاز بدن متخصصان در این زمینه مصرف کنید.

No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/