افسردگی و 6 ماده مغذی برای مبارزه با آن


افسردگی می تواند بر همه جنبه های زندگی شما تأثیر بگذارد ، از روابط اجتماعی گرفته تا عزت نفس. گاهی اوقات می توانید احساس شکست و درماندگی کنید ، اما تنها راه موفقیت استقامت و تلاش است.

عوارض افسردگی

با کنترل برخی از جزئیات زندگی می توانید عوامل تحریک کننده افسردگی را کاهش دهید. یکی از این عوامل نوع رژیم غذایی شما است. برخی از غذاهایی که می خورید مانند قند و کربوهیدرات ها می توانند علائم شما را بدتر کنند.

سلامت جسمی و روانی دو عاملی هستند که رشد یکی به رشد دیگر بستگی دارد. با حفظ بدن سالم ، سلامت روان را نیز تضمین می کنید. سلامت جسمانی کاملاً به تغذیه بستگی دارد.

خوشبختانه غذاهایی هستند که به طور خاص بر افسردگی تأثیر می گذارند و شما می توانید با مصرف آنها تا حد زیادی بیماری را کنترل کنید.در این مقاله شما با 6 ماده غذایی موثر در کاهش افسردگی آشنا می شوید.

  1. آجیل و دانه ها

اسیدهای چرب امگا 3 خود را روزانه با مشتی بادام ، مغزها یا دانه های چیا تامین کنید. این اسیدهای چرب به راحتی از طریق غشای مغز حرکت می کنند تا ارتباطات عصبی را تقویت کرده و خلق و خوی شما را بهبود بخشد.

تحقیقات نشان می دهد که برخی اسیدهای چرب می توانند در کاهش افکار خودکشی و همچنین کاهش التهاب در بدن مثر باشند.

تحقیقات بیشتری برای پاسخ قطعی مورد نیاز است ، اما افرادی که رژیم های غنی از امگا 3 دارند – مانند رژیم مدیترانه ای – از سلامت کلی بهتری برخوردارند.

رژیم غذایی مناسب باعث کاهش افسردگی ، بیماری های قلبی عروقی و مرگ زودرس می شود. مطالعات نشان داده است که مصرف مکمل های امگا 3 علائم اختلال افسردگی را کاهش می دهد.

افسردگی و تغذیه

  1. توت

بلوبری ، توت سیاه و تمشک سرشار از آنتی اکسیدان های ضد التهابی هستند. التهاب باعث آسیب طولانی مدت به دستگاه گوارش و مغز می شود و می تواند دوره های افسردگی را در کوتاه مدت افزایش دهد.

محققان اغلب اختلال افسردگی اساسی را با وجود نشانگرهای التهابی مرتبط می دانند. شرایطی که باعث التهاب در مغز می شود ، مانند مولتیپل اسکلروزیس ، اغلب با افسردگی بالا همراه است.

تمشک سیاه دارای ارزش (ORAC) بیش از 19000 میکرومول در هر است 100 گرم این مقدار ظرفیت پاکسازی رادیکال اکسیژن است که میزان آنتی اکسیدان ها را در یک غذا اندازه گیری می کند.

تمشک همچنین حاوی اسید آلژنیک و روتین است. این مواد شیمیایی با رادیکال های آزاد که باعث التهاب می شوند مبارزه می کنند.

توت تازه acai دارای بالاترین سطح آنتی اکسیدان ها با ORAC 73000 است. اگر میوه تازه ای پیدا نکردید ، می توانید میوه های خشک و خشک را جایگزین کنید ، زیرا بیشتر مواد معدنی و مواد مغذی خود را حفظ می کنند.

  1. سبزیجات سبز تیره

سبزیجات برگ دار ریزمغذی هایی مانند ویتامین C ، ویتامین K ، منیزیم و روی هستند. این دسته شامل غذاهایی مانند کلم پیچ ، کاهو و اسفناج است.

منیزیم با کنترل غدد فوق کلیوی (مسئول ترشح آدرنالین و کورتیزول) خلق و خو را تنظیم می کند. این ماده در مغز از جذب بیش از حد این هورمون های استرس جلوگیری می کند و آرامش را افزایش می دهد و تحریک پذیری را کاهش می دهد.

ویتامین C باعث بهبود خلق و خو می شود و کمبود آن می تواند افسردگی و اضطراب را تشدید کند.

کمبود مواد مغذی و مواد معدنی در بدن باعث کاهش کارایی و از دست دادن انرژی می شود در این صورت شما انگیزه و علایق خود را که دو نشانه قوی افسردگی هستند از دست می دهید.

البته این علامت لزوماً به معنای افسردگی نیست ، اما اگر در طولانی مدت درمان نشود ، می تواند منجر به افسردگی شود. بهتر است سبزیجات را به صورت خام یا کمی بخارپز مصرف کنید ، به این ترتیب اکثر مواد مغذی گیاه حفظ شده و مورد استفاده شما قرار می گیرد.

  1. غلات کامل

غلات کامل سرشار از سلنیوم و تریپتوفان هستند که با بهبود حافظه و خلق و خوی ارتباط دارند. تریپتوفان برای تولید سروتونین (هورمونی که به شما احساس شادی می دهد) ضروری است. سروتونین هم در روده و هم در مغز وجود دارد ، به این معنی که کمبود در یک مکان هر دو را تحت تأثیر قرار می دهد.

محققان از این ترکیب به عنوان محور روده و مغز یاد می کنند – آنچه می خورید بر عملکرد مغز شما تأثیر می گذارد.

غلات کامل کربوهیدراتهای پیچیده ای هستند که نسبت به کربوهیدراتهای ساده سالمتر و قند کمتری دارند. کربوهیدرات های ساده شامل غذاهایی مانند شیرینی و بستنی است. دفعه بعد که تمایل به خوردن کربوهیدرات دارید ، از غلات کامل به جای قندهای فرآوری شده استفاده کنید.

افسردگی و گوجه فرنگی

  1. گوجه فرنگی

گوجه فرنگی حاوی مقدار زیادی فولات و یک آنتی اکسیدان به نام لیکوپن است. فولات پروتئین های جدیدی را تشکیل می دهد و آنها را به انرژی تجزیه می کند که بدن می تواند از آن استفاده کند.

همچنین به تولید گلبول های قرمز کمک می کند. کمبود فولات باعث کم خونی می شود که می تواند منجر به علائم افسردگی مانند خستگی و تحریک پذیری شود.

اگر سطح لیکوپن بدن شما به طور مداوم پایین باشد ، ممکن است افسرده شوید. لیکوپن باعث ایجاد رنگ قرمز روشن در گوجه فرنگی می شود.

محققان دریافتند که این دارو می تواند در مبارزه با سرطان و کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی موثر باشد. افرادی که استرس اکسیداتیو بالایی دارند می توانند از گوجه فرنگی استفاده کنند زیرا لیکوپن یک عامل ضد التهابی عالی است.

افسردگی و آووکادو

  1. آووکادو

آووکادو از بسیاری جهات بسیار مفید است. این میوه حاوی مقادیر زیادی اسیدهای چرب امگا 3 ، تریپتوفان و آنتی اکسیدانی به نام لوتئین است.

لوتئین می تواند عملکرد شناختی و حافظه را بهبود بخشد و سطح بالایی از آن در بافت مغز وجود دارد. با فعال نگه داشتن ذهن ، خطر ابتلا به بیماریهای دژنراتیو مغزی را کاهش می دهد.

یک مطالعه نشان داد که فردی که هر روز به مدت شش ماه آووکادو می خورد ، حافظه و توانایی حل مسئله را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

لوتئین همچنین با کاهش استرس روانی همراه است زیرا می تواند تولید کورتیزول را تنظیم کند. این آنتی اکسیدان ، همراه با تریپتوفان و اسیدهای چرب ، باعث ایجاد ذهن قوی تر و روحیه کلی بهتر می شود.

درمان افسردگی

رژیم غذایی کلید سلامتی است

بسیاری از مردم از رژیم غذایی برای بهبود سلامت روانی خود غافل می شوند ، چه به دلیل کمبود اطلاعات و چه کمبود غذا.

با این حال ، رژیم غذایی سالم یکی از مهمترین کلیدها برای بهبود وضعیت بدن و روح است. دستیابی به سلامت کامل بدون کنترل و نظارت بر تغذیه دشوار است.

بنابراین از این پس برای مقابله با افسردگی و مشاهده تأثیرات آن بر سلامت جسمی و روحی خود ، باید بیشتر این غذاها را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید.

اولین مرکز مراقبت های بهداشتی با مجوز رسمی از وزارت بهداشت و سالها تجربه در زمینه مراقبت و پرستاری در منزل ، با کادر مجرب و متخصص خود آماده خدمات رسانی شبانه روزی به شهروندان عزیز می باشد.

پرسنل مجرب در این مرکز در قالب پرستاران ارشد ، پرستاران بیمارستان و پرستاران اطفال همواره با در نظر گرفتن آخرین استانداردهای مراقبت و پرستاری خدمات ارائه کرده و آسایش و امنیت را برای شما عزیزان در بالاترین اولویت قرار داده اند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر ، کافی است با کارشناسان این مرکز تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.
هشدار! این مقاله فقط برای اهداف آموزشی است و برای استفاده از آن باید با پزشک یا متخصص مشورت کنید.
لطفاً به این مقاله امتیاز دهید.

No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/