احساسات بزرگی که مانع پذیرش بدن می شوند؟ ممکن است غصه بخورید


زمان خواندن: 6 دقایق

اگر غذای شهودی را مطالعه کرده اید ، احتمالاً از نظر عقلی پذیرفته اید که رژیم ها مثر نیستند. حتی ممکن است با تصور این که دیگر هرگز خود را در روال مجازات محدود کردن غذا ، کالری ، ماکرو ، امتیاز قرار ندهید ، احساس آرامش کنید. اما با توجه به همه اینها ، ممکن است احساس کنید که زندگی شما تغییر کرده است.

شاید بدانید که راه های بی شماری برای مراقبت از سلامتی شما وجود دارد که نیازی به کاهش وزن ندارند. شاید بدانید که بسیاری از افراد بدون در نظر گرفتن اندازه و شکل بدنشان برای بدن خود ارزش قائل هستند ، به آن احترام می گذارند یا حتی آن را دوست دارند. با این وجود ، ممکن است با ترک رژیم رژیم غذایی در تضاد باشید.

فرآیند یادگیری و تمرین غذا خوردن بصری می تواند باعث ایجاد برخی احساسات بزرگ شود – یا حتی با سونامی به شما برخورد کند. یکی از این احساسات اندوه است.

بخشی از رهایی از رژیم های غذایی و حرکت به سمت پذیرش اندام و اندام ، غم و اندوه بر آنچه که پشت سر گذاشته اید است. منظور من کنار گذاشتن غلتک رژیم های یویو نیست. منظور من محرومیت از برخی غذاها خارج از محدودیت و احساس گناه در خوردن آن غذاها در هنگام “تقلب” در رژیم غذایی یا قطع کامل رژیم نیست. اندوهی که من در مورد آن صحبت می کنم همان چیزی است که شما تجربه می کنید هنگامی که شما خیال داشتن نوع خاصی از بدن را کنار می گذارید – و زندگی ای که همیشه تصور می کردید با آن همراه می شود.

برای کنار گذاشتن تخیل

منظور شما تخیل است ، در حالی که هر فرد امیدها و رویاهای خاص خود را در مورد زندگی خود دارد ، موضوعات مشترک مشترکی با تخیلات کاهش وزن وجود دارد:

  • اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت
  • شما دوستان بیشتری پیدا می کنید
  • شما برای شرکای بالقوه عاشقانه مطلوب تر خواهید بود
  • شغل بهتری خواهید داشت … یا ارتقاء شغلی
  • شما برای خرید لباس های زیبا لذت بیشتری خواهید برد
  • شما از انرژی نامحدود و سلامت کامل برخوردار می شوید
  • شما سرانجام همه کارهایی را که به تعویق انداخته اید انجام می دهید ، مانند پوشیدن بیکینی یا سفر به پاریس
  • شما می توانید هرچه می خواهید بخورید … و وزن از دست رفته را دوباره به دست نیاورید

این تخیلات از هوا به ما نمی رسد. آنها نه تنها از طریق تبلیغات برنامه ها و محصولات برای کاهش وزن ، بلکه از طریق جامعه ، به ویژه رسانه ها ، به ما تغذیه می شوند. چند برنامه تلویزیونی و فیلم می بینید که در آن افراد بزرگتر دوستان ، شریک خوب و زندگی رضایت بخش و موفقی دارند؟

حتی اگر از نظر تئوری پذیرفتن اندازه را بپذیرید ، معمول است که هنوز احساسات دوگانه یا حتی منفی نسبت به بدن خود دارید.

من اخیراً با کار درمانگر ژان کورتنی ، از جمله مقاله 2008 او با عنوان “پذیرش اندازه به عنوان یک فرآیند غم و اندوه” آشنا شدم. او می نویسد که چگونه هنگامی که زنان ایده کنترل اندازه و شکل بدن ما را کنار می گذارند ، ما دچار فقدان می شویم و تمام امید خود را برای فرار از تحقیر جامعه (و خود) نسبت به بدن ناقص از دست می دهیم. ما امید به دست آوردن همه پاداش هایی را که با داشتن امتیازات اندک به دست می آید ، از دست می دهیم. اگر بدن شما بزرگتر است و مشکلات مفصلی یا حرکتی دارید ، امید به از بین بردن این مشکلات را از دست می دهید (و احتمالاً حداقل یک ارائه دهنده خدمات درمانی “کاهش وزن” را به عنوان یک درمان ساده پیشنهاد می کند).

او توضیح می دهد که چگونه فرایند پذیرش بدن منعکس کننده پنج مرحله غم و اندوه است.

مراحل 1 و 2: انکار و عصبانیت

در مرحله انکار ، ممکن است قبول کنید که کاهش وزن برای اکثر مردم پایدار نیست ، اما به این امید ادامه دهید که شما یکی از آن شاخ های کمیاب هستید که می توانید وزن خود را کاهش داده و آن را برای همیشه حفظ کنید. اگر فقط به اندازه کافی کار کنید می توانید بر زیست شناسی غلبه کنید. اگر بدن شما تمایل دارد به تلاش های کاهش وزن ، هر چند موقت ، پاسخ دهد ، به احتمال زیاد همچنان این امید را دارید.

شما می توانید مبارزه برای کنترل بدن خود را با متقاعد ساختن اینکه مبارزه با بدن خود – و نه به چالش کشیدن استانداردهای بدن جامعه – طبیعی است ، به حداقل برسانید. شانس این است که احساس کنید از بدن خود جدا شده اید یا جدا شده اید. کورتنی مثال می زند که بدانید دقیقاً چقدر کالری خورده اید ، اما در هر زمان نمی داند که آیا احساس گرسنگی می کنید.

در مرحله عصبانیت ، می توانید احساسات خود را در داخل یا خارج کنترل کنید. اگر با پذیرش اندازه و فشار غیر واقعی جامعه برای لاغر شدن آشنا هستید ، ممکن است عصبانیت به سمت هراسی چربی که مشاهده می کنید و ممکن است در جهان تجربه کنید ، باشد. اگر ایده پذیرش اندازه را نمی دانید ، ممکن است از خود عصبانی باشید زیرا هنوز نتوانسته اید وزن خود را کاهش داده و آن را دور نگه دارید. این می تواند منجر به سرزنش خود و رژیم اجباری در تلاش برای کنترل یا حتی تنبیه بدن شما شود.

مرحله سوم: مذاکرات

اگر خود را به دلیل “شکست” در رژیم های غذایی سرزنش می کنید ، ممکن است بدن فعلی خود را نوعی تنبیه برای شکست خود تلقی کنید. با تجدید نظم و محرومیت ، می توانید در مورد شانس دیگری برای “پیروزی” مذاکره کنید. کورتنی می گوید چرخه شکست و مذاکره می تواند سالها اتفاق بیفتد.

برخی از افرادی که در پذیرش اندازه عاقل هستند ، رژیم های یویو را کنار می گذارند در خود، اما همچنان در نهایت یک “تجارت” بین خواسته های متضاد برای کنترل بدن خود (برای برآوردن آرمان های اجتماعی) و عقب راندن در برابر این آرمان ها انجام می دهند. این تجارت ممکن است در تلاش برای کوچک شدن و تغییر شکل بدن آنها باشد ، اما اکنون این کار را به نام “سلامتی” انجام دهید. پیگیری “سلامتی” می تواند جنبه های اخلاقی داشته باشد ، وقتی از ورزشگاه غافل می شوید یا چیزبرگر را به سالاد ترجیح می دهید ، همانقدر شرم و نفرت از خود احساس می کنید که کسی که به دلایل زیبایی لاغر شده است.

بنابراین چگونه می توانید بفهمید که به جای مراقبت از بدن خود با حرکت راحت و تغذیه ملایم ، در حال مذاکره هستید؟ هنگامی که رفتار شما اجباری می شود و دارای یک رنگ واضح از محرومیت از خود است. یا همانطور که کریستی هریسون ، مجری پادکست “Food Psych” و نویسنده “Anti-Diet” می گوید ، هنگامی که انتخاب های شما از مکانی برای کنترل خود ، و نه مراقبت از خود ، ناشی می شود. در نهایت ، این مرحله می تواند میل به کنترل را از بین ببرد.

مراحل 4 و 5: افسردگی و پذیرش

کورتنی می گوید که مرحله افسردگی می تواند باعث دو نوع افسردگی شود – واکنشی و مقدماتی. افسردگی واکنشی شامل تفکر فاجعه بار است. اگر میزان پذیرش اندازه را نمی دانید ، ممکن است فکر کنید که هرگز از مزایای یک زندگی “عادی” برخوردار نخواهید شد ، هرگز احساس جذابیت یا فعالیت نخواهید کرد و شغل و زندگی جنسی رضایت بخشی نخواهید داشت.

اگر پذیرش اندازه را بپذیرید ، ممکن است بدانید که می توانید زندگی شخصی رضایت بخشی را در بدن بزرگتری داشته باشید ، اما احساس می کنید از مبارزه رو به بالا برای تغییر یک جامعه هراسی چاق شکست خورده اید. افسردگی مقدماتی این است که با این واقعیت روبرو می شویم که زندگی در یک دنیای هراسی چربی کار آسانی نیست وقتی که در بدن چاق هستیم.

وقتی به مرحله پذیرش می رسید ، با ظاهر و اندازه بدن خود احساس آرامش می کنید ، و دیگر اندازه خود را دلیلی برای شرکت نکردن در فعالیتهایی که از آنها لذت می برید یا می خواهید امتحان کنید ، نمی بینید. شما به گونه ای غذا می خورید و ورزش می کنید که احساس طبیعی و رضایت بخش است ، نه به طریقی که قصد دارد خود را به نحوی “اصلاح” کند. از آنجا که هنوز در جامعه ای زندگی می کنید که چاق فوبی است و کاملاً از فرهنگ رژیم پیروی می کند ، شما هنوز با نظرات ، موقعیت ها یا اطلاعاتی روبرو خواهید شد که باعث تحریک می شوند ، اما شما مشغول این کار نیستید.

به غم خود احترام بگذارید

وقتی مشتریانم را می بینم ، بیشتر مشتریان من بین مذاکره و افسردگی قرار دارند. اگر هنگام عصبانیت در مرحله انکار قرار بگیرند ، عموماً این عصبانیت را به سمت جامعه هدایت می کنند تا خودشان.

من می دانم که ترک خیال داشتن کنترل مطلق بر ظاهر ، احساس و عملکرد بدن ما و داشتن یک زندگی عالی برای زندگی چقدر دشوار است. من تجربه تخلیه تخیل را تجربه کرده ام و می بینم که این روند در مشتریان من شکل می گیرد. در اینجا چند کار وجود دارد که می توانید انجام دهید:

  • تا آنجا که ممکن است به خود آموزش دهید که چرا وزن شاخص سلامت نیست.
  • فهرستی از روش هایی که رژیم گرفتن به شما آسیب زده است تهیه کنید. در صورت نیاز آن را مرور کنید.
  • تمرین مجدد بدن خود را با تکنیک هایی مانند تمرینات تنفسی ، اسکن بدن یا تمرینات آگاهانه انجام دهید.
  • به یاد داشته باشید تسلیم فرهنگ رژیم است تقصیر تو نیستبه از دست جامعه عصبانی شوید نه خودتان. نوشتن “این تقصیر تو نیست” را روی یک پست ارسال کنید و آن را در جایی قرار دهید که می خواهید ببینید.
  • به خود یادآوری کنید که علم نشان می دهد نمی توانید به طور دائم وزن کم کنید … حتی اگر فکر می کنید این باعث می شود احساس بهتری داشته باشید.
  • آیا ایده هایی دارید که بتوان آنها را به چالش کشید؟ آیا به عنوان مثال وجود دارد کارهایی که تا زمانی که در اندام کوچکتری قرار نگرفته اید از انجام آنها خودداری می کنید؟ با این کار چه چیزی از دست می دهید؟
  • با یک متخصص تغذیه یا درمانگر آگاه از بدن کار کنید تا درمان کنید چرا فکر می کنید با وزن کمتری “احساس بهتری دارید” و شرم بدن را درمان می کنید.
  • به خودتان اجازه دهید غم خود را از دست دادن تخیل ایده آل نازک احساس کنید. اگر در نشان دادن همدردی با خود مشکل دارید ، راه هایی را برای افزایش شفقت خود بیابید.

کری دنت یک متخصص تغذیه ، نویسنده مستقل ، مشاور غذاخوری بصری ، نویسنده و سخنران مستقر در شمال غربی اقیانوس آرام است. ابرقدرت های او عبارتند از: افسانه های انفجاری تغذیه و زنان را تقویت کند احساس بهتری در بدن خود داشته باشند و غذاهایی را انتخاب کنند که از لذت ، تغذیه و سلامتی پشتیبانی می کند.

این پست را چاپ کنید این پست را چاپ کنید

No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/