آیا می خواهید بدون گلوتن مصرف کنید؟ – آگاهی از تغذیه



برای گلوتن یا گلوتنبودن؟ این س …ال است … (که ما به آن پاسخ می دهیم!)

ما به عنوان متخصصان تغذیه ثبت شده ، اغلب از مشتریان در مورد پیروی یا عدم پیروی از رژیم بدون گلوتن س questionsال می گیریم و اگر چنین است ، چگونه؟

این مقاله به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که آیا باید (یا نباید!) رژیم بدون گلوتن را امتحان کنید. و اگر راهی برای این کار وجود دارد ، ما لیستی از مواد اولیه و غذاهایی که باید از آنها اجتناب کرد ، و همچنین برخی از جایگزین های بدون گلوتن را ارائه دادیم.

اول از همه .. گلوتن چیست؟

گلوتن نام عمومی پروتئین های موجود در گندم ، جو ، چاودار و مخلوط گندم / چاودار به نام تریتیکال است.

گلوتن به غذاها کمک می کند تا شکل خود را حفظ کنند و مانند چسبی است که غذا را در کنار هم نگه می دارد- حتی برخی از موارد غیرمنتظره ای که در زیر مرور می کنیم!

برای روشن شدن این نکته ، بیایید از نمونه کلاسیک نان استفاده کنیم.

گلوتن ساختار و بافت نان را تأمین می کند. این یک چسباننده است که کیفیت الاستیک را اضافه می کند (به خمیر پیتزای خام فکر کنید).

در یک محصول بدون گلوتن ، سایر مواد غلیظ کننده مانند صمغ زانتان ، صمغ گوار به جای گلوتن برای حفظ ساختار اضافه می شوند. بدون این جایگزین ها ، غذا فقط خرد می شود. بیایید با 3 موقعیت شروع کنیم که رفتن به GF کاملاً موجه است:

3 دلیل برای عدم مصرف گلوتن

  1. در صورت تشخیص بیماری سلیاک

در افراد مبتلا به این بیماری خود ایمنی ، حتی مقادیر کمی گلوتن باعث می شود سیستم ایمنی بدن به روده کوچک حمله کرده و آسیب های زیادی را وارد کند. اضافه کار ، روده کوچک توانایی خود را در جذب مواد مغذی حیاتی از دست می دهد ، که می تواند منجر به کمبود شدید تغذیه شود.

به عنوان مثال ، اگر دستگاه گوارش نتواند آهن را جذب کند ، فرد مبتلا به بیماری سلیاک ممکن است دچار کم خونی فقر آهن شده و خستگی را تجربه کند.

بسیاری از افراد مبتلا به بیماری سلیاک عوارض جانبی ناخواسته ای مانند اسهال ، کاهش وزن ناخواسته ، نفخ ، یبوست و گاز را نیز تجربه می کنند.

اتخاذ رژیم غذایی دقیق و بدون گلوتن ، درمان بیماری سلیاک است.

2. مشکوک به حساسیت به گلوتن هستید

اگر بعد از وعده های غذایی حاوی گلوتن احساس نفخ کمتر شدید ، در عین حال قابل توجه ، ناراحتی ، گاز معده و / یا یبوست داشته باشید ، ممکن است حساسیت داشته باشید.

بهترین راه برای دانستن آن؟ گناهکار مشکوک را حذف کنید! حذف گلوتن به مدت 6 هفته و آزمایش آن برای شما ضرری نخواهد داشت.

با این حال ، اتخاذ رژیم بدون گلوتن نباید جایگزین تشخیص باشد.

3. شما مبتلا به درماتیت هرپتی فرم هستید

درماتیت هرپتی فرم (DH) نوعی بیماری سلیاک است که باعث می شود سیستم ایمنی بدن به جای روده کوچک به پوست حمله کند.

به دلیل عدم تحمل گلوتن ، خود را به صورت خارش مزمن ، ناهموار و حتی دردناک نشان می دهد.

پس از تشخیص ، رعایت رژیم بدون گلوتن می تواند آرامش بخش باشد.

در مورد هاشیوموتوس یا سلامت تیروئید چطور؟

گفتن اینکه رژیم غذایی بدون گلوتن می تواند یک درمان درمانی برای غده تیروئید باشد یا خیر ، سخت است. برخی از مطالعات کوچک (مانند این) نشان می دهد اما ممکن است فایده رژیم بدون گلوتن برای زنان مبتلا به بیماری خود ایمنی تیروئید را ثابت نکند.

اگر در واقع حساسیت به گلوتن دارید ، می تواند باعث التهاب در روده شود ، که باعث کاهش جذب داروهای تیروئید می شود.

همچنین برخی نظریه ها در مورد چگونگی رژیم غذایی بدون گلوتن نیز می تواند باعث ایجاد واکنش التهابی کمتر و کاهش التهاب در غده تیروئید شود.

آنچه به مشتریان می گویم: کاهش گلوتن می تواند به کاهش این التهاب کمک کند ، مانند سایر تغییرات رژیم غذایی. حذف کامل گلوتن به مدت 6 تا 8 هفته ارزش یکبار امتحان را دارد و آسیبی به شما نمی رساند.

من برخی از مشتریان را مشاهده کرده ام که با پروتکل فاقد گلوتن به موفقیت چشمگیری دست یافته اند ، اما آنها به طور کلی از رژیم غذایی ضدالتهابی روده ای پیروی می کنند (یعنی قند کم یا بدون قند ، تن فیبر ، غنی از امگا 3).

هنگام پیروی از رژیم حذف ، همکاری نزدیک با یک متخصص تغذیه برای جلوگیری از کمبودها و مشخص کردن غذاهای محرک بسیار مهم است.

دلایلی که نباید بدون گلوتن مصرف کنید

  1. کاهش وزن

جایگزین بدون گلوتن به طور خودکار به این معنا نیست که سالم تر از نسخه اصلی است.

این بدان معناست که تغییر از Ritz Crackers به ​​نسخه GF تغییری ایجاد نمی کند اگر سایر مناطق رژیم غذایی شما تغییر نکندبه

این مناطق دیگر؟ وعده ها ، درشت مغذی ها (پروتئین ، کربوهیدرات ها و چربی ها) ، زمان تغذیه ، کیفیت غذا و غیره.

مشاوره مقدماتی را با یکی از متخصصان رژیم غذایی رزرو کنید. ما می توانیم رژیم غذایی یا خاطرات غذایی شما را تجدید نظر کنیم تا به شما کمک کند ببینید برای رسیدن به هدف کاهش وزن باید در چه مواردی تغییراتی ایجاد کنید ، خواه گلوتن بخورید یا نه.

2. سالم تر بودن

باز هم ، بدون گلوتن معادل سالم (مگر اینکه شما مبتلا به بیماری سلیاک باشید).

یک قهوه ای بدون گلوتن می تواند به اندازه یک قند معمولی با قند و چربی اشباع شده پر شود ، مهم نیست بسته بندی چقدر زیبا و زیبا باشد.

قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه آیا این غذای متعلق به یک رژیم غذایی سالم و متعادل است ، به پانل کلی مواد مغذی و مواد تشکیل دهنده آن نگاه کنید.

3. تشخیص خود

آزمایش خون مورد استفاده برای تشخیص بیماری سلیاک بستگی به یافتن آنتی بادی گلوتن در خون شما دارد. اگر از گلوتن اجتناب کرده اید ، ممکن است آنتی بادی ها در آزمایش خون شما ظاهر نشوند ، که می تواند منفی کاذب بدهد!

چرا این یک مشکل است؟ اگر فرض کنید بیماری سلیاک در واقع از نظر حساسیت چیست ، “لغزش” های کوچک می تواند باعث آسیب طولانی مدت به روده شما شود ، که می تواند منجر به مشکلات بعدی مانند اختلالات خود ایمنی ، خستگی شدید ، ناباروری و حتی مشکلات عصبی شود.

افراد مبتلا به بیماری سلیاک نیز باید با پزشک مشورت کنند تا علائم این مشکلات را زیر نظر داشته باشند. بنابراین ابتدا با گرفتن نمونه خون از آن مطلع شوید – سپس تصمیم آگاهانه بگیرید

مواد حاوی گلوتن

روی برچسب مواد تشکیل دهنده غذا ، کلمات را اسکن کنید گندم ، جو و چاوداربه

اجزای کمتر رایج برای جستجو عبارتند از: دوروم ، مالت / سرکه مالت / شربت مالت / عصاره مالت ، جو دوسر یا سبوس جو دوسر ، مخمر آبجو ، اسپتل (با نام مستعار فاررو) ، آرد گراهام ، بلغور و آرد گندم هیدرولیز شده.

گلوتن معمولاً در محصولاتی مانند …

  1. آبجو ، آبجو ، لیگر
  2. نان
  3. آبگوشت ، سوپ ، پایه های سوپ
  4. غلات
  5. بیسکویت و بیسکویت
  6. برخی شکلات ، برخی شکلات ، شیرین بیان
  7. طعم قهوه و چای
  8. تکه های تقلید بیکن ، تقلید از غذاهای دریایی
  9. دارو (با داروخانه خود تماس بگیرید)
  10. پاستا
  11. غذاهای فراوری شده
  12. سس سالاد
  13. سوسیس ، هات داگ ، غذاهای لذیذ
  14. سس ، ماریناد ، گرانتر
  15. ادویه ها
  16. من یک پیکان هستم

اگر حساسیت بیشتری دارید ، حتماً گوشت ها و مرغ هایی را که از مراتع تغذیه می شوند ، علفی انتخاب کنید ، زیرا شیوه های سنتی کشاورزی به دانه های دام آنها تغذیه می کند.

می دانم-ترسناک به نظر می رسد ، اما خبر خوب این است که تقریباً برای همه این غذاها جایگزین بدون گلوتن وجود دارد (یعنی پوسته پیتزا بدون گلوتن یا گل کلم ، آمینوهای نارگیل به جای سس سویا ، تورتیلا ذرت به جای آرد.) .)

و فراوانی کربوهیدرات GF طبیعی را فراموش نکنید! سیب زمینی ، کدو ، محصولات برنج و برنج ، کینوا ، محصولات ذرت و ذرت ، لوبیا ، عدس ، نخود ، میوه ها ، سبزیجات ، کینوا .. فقط چند مورد را نام ببرید!

مارک های مورد علاقه من بدون گلوتن:

ماکارونی Banza Chickpea یک جایگزین است که از نظر پروتئین و فیبر بیشتر از ماکارونی سنتی یا سنتی GF است! برد – برد. آن را در سالاد ماکارونی وگان تایلندی امتحان کنید.

Kodiak Cakes یک پنکیک / وافل بدون گلوتن با پروتئین بالا و فنجان فلپ جک ارائه می دهد.

KIND دارای گرانول و میله هایی با آجیل و دانه های پف کرده (برنج قهوه ای ، کینوا ، آمارانت و ارزن) است ، بنابراین آنها به طور طبیعی فاقد گلوتن هستند.

مارک های دیگری که با طیف گسترده ای از محصولات می بینم عبارتند از Simple Mills ، Enjoy Life Foods ، Hippeas ، MadeGood ، Sweet ، Lorens و Udis.

آیا این مقاله می تواند مفید باشد؟ آن را (یا نسخه قابل شنیدن) با یک دوست گلوتن کنجکاو یا در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. حتما ما را در اینستاگرام @ nutrition.awareness تگ کنید!

کیت ریچاردسون یک متخصص تغذیه متخصص تغذیه در اورلاندو ، فلوریدا است. او در یک تمرین خصوصی ، آگاهی از تغذیه ، شریک است ، جایی که او به رژیم های ناامید یویو کمک می کند تا با استفاده از آموزش تغذیه 1: 1 به اهداف سلامتی خود برسند. او میزبان پادکست آگاهی از تغذیه است.



No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/