آیا برای پرهیز از هدر دادن غذا پرخوری می کنید؟


آیا احساس می کنید مجبورید همه چیز را در بشقاب خود بخورید زیرا در مورد “هدر دادن” غذا احساس گناه می کنید ، حتی اگر به این معنی باشد که احساس سیری بیش از حد و پرخوری می کنید؟

اگر شما مانند من بیش از 60 سال سن دارید ، در آن نسل از افرادی بزرگ شده اید که در کودکی به آنها گفته شده بود بشقاب خود را تمیز کنید زیرا کودکان در چین یا آپالاچیا یا بیافرا از گرسنگی گرسنه بودند.

ممکن است والدین شما یا سایر بزرگسالان با پیوستن به باشگاه به اصطلاح تمیز غذا شما را وادار به خوردن غذا کنند. به دلایلی نامعلوم ، آنها متحجر شده اند که اگر همه چیز را که به شما سرو می کنند نخورید ، واقعاً می توانید گرسنگی بکشید!

مشکل این است که بسیاری از ما در بخش بالای 60 سال هنوز نیم قرن بعد آن افسانه را با خود حمل می کنیم. ما در مورد “هدر دادن” غذا احساس گناه می کنیم ، به این معنی که ما همه چیز را در بشقاب خود نمی خوریم و گاهی اوقات مجبور می شویم غذا را دور بریزیم.

من طرفدار هدر دادن هر چیزی نیستم ، اما قرار دادن غذا در بدن هنگامی که به اندازه کافی غذا خوردید در واقع بدتر از دور انداختن آن است. با ادامه خوردن ، بدن خود را با سطل زباله جایگزین می کنید!

می بینید ، بدن شما دقیقاً می داند که برای داشتن وزن سالم به چه مقدار غذا نیاز دارد. هنگامی که به سوخت نیاز دارید سیگنال های گرسنگی را به شما می دهد و سپس پیامی را به مغز شما می فرستد تا به شما بگوید به اندازه کافی مصرف کرده اید. اگر به این علائم بدن گوش دهید ، زیاد غذا نمی خورید و وزن سالم خود را حفظ می کنید.

اما اکثر ما اینطور نیستیم. ما به هر دلیلی غیر از گرسنگی غذا می خوریم و وقتی بدنمان به راحتی سیر می شود ، دست از غذا نمی کشیم.

دلیل اینکه اکثر مشتریان من می گویند چرا وقتی بدنشان به اندازه کافی غذا نمی خورد ، دست از غذا نمی کشند این است که فکر می کنند هدر دادن غذا اشتباه است. آنها توسط والدین خود آموزش داده شدند.

این توجیه باید بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.

شما به اندازه کافی غذا خورده اید و خوب هستید. با این حال ، به دلیل برنامه نویسی مراقبین در دوران جوانی ، احساس می کنید مجبور هستید غذای مورد نیاز خود را در بدن خود ادامه دهید. همه اینها به این دلیل است که فکر می کنید گذاشتن آن در سطل زباله اشتباه است؟

فرض کنید شما از این توصیه پیروی می کنید. شما به خوردن تمام غذاهای موجود در بشقاب خود ادامه می دهید و بدن کالری اضافی را به عنوان چربی ذخیره می کند. احساس سیری می کنید. اوف اگر این کار را به طور منظم انجام دهید ، وزن خود را افزایش می دهید ، که خطر حمله قلبی ، سکته مغزی ، سرطان سینه و طیف وسیعی از سایر بیماری های مرتبط با چاقی را افزایش می دهد.

حالا به این فکر کنید که در این سناریو واقعا چه چیزی اشتباه است: دور انداختن غذایی که بدن شما به آن احتیاج ندارد ، یا خوردن آن غذا به ضرر سلامتی شما؟

این یک سوال انحرافی نیست. پاسخ روشن است.

اما بچه های فقیر گرسنه چطور؟ آنها به هر حال باقی مانده های شما را دریافت نمی کنند ، درست است؟ با خوردن غذای اضافی به هیچ کس کمک نمی کنید. و داری به خودت آسیب میزنی

در ایالات متحده ، بیشتر رستوران ها قسمت های مسخره ای بزرگ سرو می کنند. برخی از آنها برای دو یا حتی سه نفر کافی است. در رستوران ها ، به دلیل اینکه مردم مستقیماً صورتحساب وعده های غذایی خود را پرداخت می کنند ، مردم حتی بیشتر مجبور به ادامه غذا می شوند.

اما آیا واقعا ارزشش را دارد؟ احساس سیری بیش از حد می کنید و با گذشت زمان اندازه کمر خود را افزایش می دهید.

زمان هایی پیش می آید که باید مقداری غذا را هدر دهید. با آن صلح کنید و بدانید که برای سلامتی شما بهتر از ادامه خوردن در زمانی است که بدن شما به اندازه کافی سیر شده است.

برای برخی از ما ، تغییر باور خود در مورد ضایعات غذایی دشوار است. ما این دیدگاه را حتی در بیشتر زندگی خود زیر سوال برده ایم.

اگر می خواهید این پوندهای ناخواسته را از دست بدهید و آنها را دور نگه دارید ، من شما را تشویق می کنم که در باورهایی که در کودکی در شما ایجاد شده بود تجدید نظر کنید. آنها آن زمان بی معنا بودند و اکنون نیز بی معنا هستند.

بنابراین چگونه می توان از “هدر دادن” غذا جلوگیری کرد؟ در اینجا چند پیشنهاد هستند:

غذای کمتری در بشقاب خود قرار دهید

اگر در خانه غذا می خورید ، غذای کمتری در بشقاب خود قرار دهید. با دو سوم آنچه معمولاً می خورید شروع کنید. اگر هنوز گرسنه هستید می توانید مقدار بیشتری مصرف کنید.

وقتی کمی سیر شدید غذا را متوقف کنید

اگر در رستوران هستید ، وقتی سیر شدید به سادگی غذا نخورید و بقیه را به خانه ببرید. اکثر غذاهای باقیمانده روز بعد خوب هستند. برخی از افراد نیمی از وعده غذایی خود را قبل از شروع غذا بسته بندی می کنند ، بنابراین وسوسه نمی شوند زیاد غذا بخورند.

غذای باقیمانده را به کسی در خیابان بدهید

اگر در شهری سفر می کنید و یخچال ندارید ، می توانید باقی مانده غذاها را با هم بسته بندی کرده و به کسی که در خیابان گرسنه است ، بدهید.

فکر

دفعه بعد که فکر می کنید باید به جای هدر دادن غذا به خوردن ادامه دهید ، با خود بگویید: “اگر من غذایی می خورم که بدنم به آن احتیاج ندارد و می خواهد به عنوان چربی ذخیره کند ، بدتر از این است که غذا را در سطل زباله بیندازید. ”

آیا زیاد غذا می خورید تا از هدر دادن غذا جلوگیری کنید؟ هنوز چه پیامهایی از دوران کودکی بر نحوه غذا خوردن شما در دهه 60 زندگی تأثیر می گذارد؟ لطفاً تمام استراتژی هایی را که به شما کمک کرده است بیش از حد غذا نخورید به اشتراک بگذارید.