آب معدنی || دکتر ، اولین و بزرگترین جامعه آنلاین بیماران و پزشکان


آب معدنی برگرفته از منابع طبیعی و مخازن زیرزمینی. این آب سرشار از مواد ضروری است و گفته می شود که دارای خواص درمانی است. این آب حاوی کلسیم ، منیزیم ، پتاسیم و سدیم است. نوشیدن این آب می تواند استخوان ، گوارش و سلامت قلب را افزایش داده و فشار خون را کاهش دهد. در این مقاله ، ما در مورد تفاوت بین آب معدنی و آب لوله کشی و مزایای بالقوه سلامتی و عوارض جانبی این آب صحبت می کنیم.

آب معدنی در مقایسه با آب معمولی

این آب اسیدی تر از آب لوله کشی است و به دلیل وجود دی اکسید کربن طعم ترش دارد. هر دو نوع آب حاوی مواد معدنی هستند. بر اساس شواهد موجود ، تفاوتها قابل توجه نیست.

این آب حاوی مواد معدنی اضافی (بسته به منبع آن) یا مواد محلول برای تغییر طعم آن است. مردم معتقدند که به دلیل وجود مواد معدنی در آن خواص دارویی دارد. به گفته سازمان غذا و دارو (FDA) ، این آب باید حداقل 250 قسمت در هر وعده داشته باشد. میلیون جامد محلول

همین حالا با مشاورین پزشک خود از مشاوره آنلاین برخوردار شوید

مواد معدنی که اغلب در این آب وجود دارد عبارتند از:

مواد معدنی فوق برای عملکردهای بدن مانند سنتز پروتئین ، تشکیل استخوان ، تشکیل غضروف و غیره ضروری است. عناصر کمیاب زیر برای برخی از عملکردهای بیولوژیکی مانند سنتز هورمون ، تولید آنزیم ، پیشگیری حفره ها و غیره. بسیار مهم است:

  • کبالت
  • اهن
  • Chrome
  • مس
  • اد
  • فلورین

این آب بر خلاف آب لوله کشی معمولی معمولاً در بطری های پلاستیکی یا شیشه ای ذخیره می شود. برخی افراد آب معدنی را به دلیل ارزش درمانی آن ترجیح می دهند. با این حال ، از این آب می توان برای از بین بردن باکتری ها یا سموم استفاده کرد. مصرف روزانه این آب برای حفظ تعادل آب بدن ضروری است.

شیر آب

آب لوله کشی تصفیه شده و از طریق لوله ها و سیستم های تصفیه به خانوارها تحویل داده می شود. آب لوله کشی قبل از رسیدن به خانوارهای تصفیه خانه تحت یک فرآیند ضدعفونی شیمیایی قرار می گیرد. سپس آب تمیز از طریق سیستم لوله های زیرزمینی تحویل داده می شود. با این حال ، برخی مواد معدنی موجود در آب لوله کشی می توانند باعث زنگ زدگی لوله ها و آلودگی آب آشامیدنی شوند. در ایالات متحده ، آب لوله کشی باید مطابق استانداردهای قانون آب آشامیدنی سالم آژانس حفاظت محیط زیست باشد. (EPA) تعیین شده است.

فواید آب معدنی برای سلامتی

آب معدنی ، فواید و عوارض آن ||  دکتر

مصرف آب معدنی می تواند مزایای زیادی داشته باشد ، از جمله:

منبع منیزیم

آب معدنی منبع غنی منیزیم است که نقش مهمی در تنظیم عملکردهای بدن مانند عملکرد عصب ، کنترل سطح گلوکز خون و تنظیم فشار خون دارد. بسته به منبع ، میزان منیزیم موجود در آب معدنی می تواند متفاوت باشد. رژیم غذایی توصیه شده (RDA) برای منیزیم به شرح زیر است:

  • 310-320 میلی گرم برای زنان بالغ
  • 400-420 میلی گرم برای مردان بالغ
  • 350-400 میلی گرم برای زنان در دوران بارداری
  • 310-360 میلی گرم برای زنان شیرده

کمبود منیزیم این می تواند علائمی مانند اضطراب ، تحریک پذیری ، خستگی ، ضعف عضلانی ، لرزش و سرگیجه ایجاد کند. در موارد شدید ، همچنین می تواند منجر به تشنج ، کاهش شنوایی ، میگرن ، پوکی استخوان و ضربان نامنظم قلب شود.

فشار خون پایین

آب معدنی منبع خوبی از کلسیم و منیزیم است. بنابراین ، گفته می شود که برای افرادی که مشکلات فشار خون دارند مفید است. کمبود منیزیم و کلسیم می تواند منجر به فشار خون بالا کمک. منیزیم و کلسیم به طور فعال در فرایند الکترولیتی در مغز و بدن انسان نقش دارند. این تعادل الکترولیت برای حفظ فشار خون و گردش خون ضروری است. همچنین به آب رسانی سریع در انسان کمک می کند. مطالعه ای از دانشگاه گوتنبرگ (سوئد) نشان داد که نوشیدن آب معدنی می تواند به کاهش فشار خون در افراد مبتلا به فشار خون بالا کمک کند.

همچنین بر روی 70 نفر مبتلا به فشار خون مرزی مشخص شد که نوشیدن 1 لیتر آب معدنی در روز فشار خون آنها را کاهش می دهد. با این حال ، مطالعات بیشتری برای درک نقش نوشیدن آب معدنی در مدیریت فشار خون مورد نیاز است.

استخوان ها را تقویت کنید

آب معدنی ، فواید و عوارض آن ||  دکتر

کلسیم مهمترین ماده معدنی است که در رشد استخوان نقش دارد. کلسیم موجود در آب معدنی منبع مهمی از کلسیم است. کلسیم استخوان ها ، دندان ها و ناخن ها را تقویت می کند. مطالعه زنان یائسه نشان داد که مصرف منظم آب معدنی غنی از کلسیم تراکم مواد معدنی استخوان را افزایش می دهد. علاوه بر این ، مدیریت هموستاز منیزیم می تواند به حفظ یکپارچگی استخوان کمک کند.

بهبود سلامت دستگاه گوارش

آب معدنی حاوی سولفات منیزیم و سولفات سدیم است که می تواند به بهبود دفعات مدفوع و قوام مدفوع در طول یبوست کمک کند. مطالعه ای در ژاپن نشان داد که مصرف کم منیزیم با یبوست ارتباط دارد.

بهبود سلامت قلب

مطالعه زنان یائسه توسط شورای تحقیقات علمی اسپانیا نشان داد که این آب بی کربنات سدیم بر کلسترول و متابولیسم تری اسیل گلیسرول بعد از غذا تأثیر می گذارد. مطالعه دیگری روی زنان یائسه نشان داد که مصرف آب معدنی گازدار سطح کلسترول تام و کلسترول LDL را کاهش داده و خطر را افزایش می دهد. بیماری قلب و عروقی کاهش می دهد. همچنین گفته می شود که میزان منیزیم موجود در آب آشامیدنی با مرگ و میر در بیماری عروق کرونر قلب رابطه معکوس دارد. با این حال ، برای درک اینکه چگونه نوشیدن آب سلامت قلب را تقویت می کند ، به مطالعات طولانی مدت بیشتری نیاز است.

تنظیم چربی بدن

آب معدنی یک مکمل مهم بدون چربی است که مقدار مناسب مواد معدنی را در متابولیسم چربی تأمین می کند ، که به تجزیه چربی کمک می کند و برای سوزاندن لایه های چربی در بدن ضروری است. بنابراین ، نوشیدن آب معدنی قبل از غذا (1.5 لیتر در روز) با محتوای کم کالری می تواند به کنترل وزن کمک کند.

اکنون که همه چیز را در مورد فواید آب معدنی برای سلامتی می دانید ، بیایید ببینیم که چگونه برای پوست شما مفید است.

آیا آب معدنی برای پوست و صورت شما مفید است؟

آب معدنی ، فواید و عوارض آن ||  دکتر

این آب می تواند منبع جدیدی از ذرات مفید سیلیس برای پوست باشد. سیلیس برای پوست عالی است. سیلیس باعث تولید کلاژن در پوست شما می شود. افزایش کلاژن باعث کاهش چین و چروک ، لکه های تیره و بی حالی می شود. علاوه بر این ، کمبود سیلیس منجر به پیری پوست می شود. بنابراین ، این آب می تواند منبع خوبی برای سلامت پوست باشد. با این حال ، مطالعات بیشتری برای درک این مزیت آب معدنی مورد نیاز است. اگرچه این آب به طور کلی برای نوشیدن بی خطر است ، اما چند عارضه جانبی را نیز باید در نظر داشته باشید.

آب معدنی چه عوارضی دارد؟

به طور کلی نوشیدن این آب سالم تلقی می شود. با این حال ، مصرف زیاد این آب عوارض جانبی دارد و تحقیقات بسیار کمی در این زمینه انجام شده است. بسیاری از مطالعات بر روی آب معدنی بطری شده بر انتقال مواد شیمیایی از بطری های پلاستیکی به آب متمرکز شده اند. مطالعه روی موش ها نشان داد که میکروپلاستیک های آب می توانند در بدن تجمع کرده و باعث التهاب شوند. دی اکسید کربن موجود در آب معدنی گازدار می تواند باعث نفخ شود. این آب نسبت به آب لوله کشی معمولی دارای باکتری کمتری است. بنابراین ، ضدعفونی (بر خلاف آب لوله کشی) انجام نمی شود و حاوی باکتری است. همچنین گاهی اوقات با دی اکسید کربن ترکیب می شود.

سمیت پلاستیکی

میکروپلاستیک ها ذرات کوچکی هستند که نگرانی های بالقوه ای برای سلامتی دارند. بطری های پلاستیکی حاوی بیسفنول A هستند که گفته می شود عملکرد هورمونی بدن را مختل می کند. این ذرات همچنین در غذاهای دریایی ، نوشیدنی هایی مانند آبجو و نمک سفره یافت می شوند. اگرچه میکروپلاستیک موجود در آب بطری یک مشکل ایمنی ایجاد نمی کند ، اما تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

آسیب دندان

خرد شدن دندان عقل و راه حل های آن  دکتر

آب معدنی گازدار می تواند به مینای دندان شما آسیب برساند. مطالعه ای از دانشگاه بیرمنگام نشان داد که آب معدنی گازدار بیشتر از آب لوله کشی معمولی به مینای دندان آسیب می رساند ، اما کمتر از نوشابه. آب گازدار نسبت به آب لوله کشی معمولی اسیدی تر است. مطالعه انجام شده در کره نشان داد که آب گازدار تولید شده توسط کربنات سودا باعث کاهش سختی مینای دندان می شود. اما تأثیر آن کمتر از الکل بر روی دندان است.

ملاحظات زیست محیطی

آلودگی ناشی از بطری های پلاستیکی تهدیدی جدی برای محیط زیست است. با این حال ، محققان دریافته اند که آب لوله کشی با تجهیزات اسمز معکوس داخلی سازگارترین راه حل برای ایمن نگه داشتن آب است. از آنجا که تولید بطری به انرژی و مواد اولیه بیشتری نیاز دارد ، به ویژه در مورد بطری های آب شیشه ای ، تصفیه منظم آب مطلوب ترین راه حل است.

اخرین حرف

آب معدنی در هر است. تعریف غنی از مواد معدنی و گفته می شود که دارای چندین خواص درمانی است. با این حال ، تحقیقات محدودی برای اثبات مزایای آن در دسترس استبه نوشیدن آن هنوز بی خطر تلقی می شود. از سوی دیگر ، به نظر می رسد آب معدنی فواید زیادی برای سلامتی دارد ، از بهبود تراکم استخوان گرفته تا بهبود سلامت دستگاه گوارش. با این حال ، این ماده همچنین با سمیت پلاستیک (به دلیل ریز پلاستیک در بطری) و فرسایش مینای دندان همراه است.

منبع:

https://www.stylecraze.com/articles/health-benefits-of-mineral-water/

No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها
    https://2cindiet.ir/

     

    https://adiet.ir/

     

    https://atkinsshop.ir/

     

    https://arydiet.ir/

    https://badiet.ir/

     

    https://behsadiet.ir/

     

    https://cdiet.ir/

     

    https://chetorr.ir/

     

    https://cliksalamat.ir/

     

    https://clobfit.ir/

     

    https://dfdiet.ir/

     

    https://dietcolob.ir/

     

    https://dietdarmani.ir/

     

    https://dietforlife.ir/

     

    https://dietgroups.ir/

     

    https://dietiic.ir/

     

    https://dietition.ir/

     

    https://dietrejim.ir/

     

    https://dietsalamat.ir/

     

    https://dietsnews.ir/

     

    https://dranbaraa.ir/

     

    https://drbizh.ir/

     

    https://drrezbiz.ir/

     

    https://drshadibizhani.ir/

     

    https://drvitamind.ir/

     

    https://elmetaghzie.ir/

     

    https://exirsalamati.ir/

     

    https://fdiet.ir/

     

    https://fitanfood.ir/

     

    https://fitnesdiet.ir/

     

    https://fitaamin.ir/

     

    https://ganut.ir/

     

    https://foodketo.ir/

     

    https://ghafaridiete.ir/

     

    https://gi-si.ir/

     

    https://gvrt.ir/

     

    https://h-new.ir/

     

    https://happydiet.ir/

     

    https://healthdiets.ir/

     

    https://healthsnews.ir/

     

    https://hodafit.ir/

    https://kermanycom.ir/

     

    https://holodiet.ir/

     

    https://kermanyy.ir/

     

    https://ketogenicdiets.ir/

     

    https://ketodietshop.ir/

     

    https://nuteladiet.ir/

     

    https://nutgeram.ir/

     

    https://nutri-diet.ir/

     

    https://nutricell.ir/

     

    https://nutritionistsnews.ir/

     

    https://mdiet.ir/

     

    https://ketoshope.ir/

     

    https://oplasdiet.ir/

     

    https://parsiandiet.ir/

     

    https://ketozists.ir/

     

    https://laghariii.ir/

     

    https://limome.ir/

     

    https://lemondiet.ir/

     

    https://lagharifit.ir/

     

    https://maangdiet.ir/

     

    https://mi-xi.ir/

     

    https://na-hi.ir/

     

    https://na-se.ir/

     

    https://namnakk.ir/

     

    https://newsab.ir/

     

    https://newshealth.ir/

    https://nildiet.ir/

     

    https://novinn.ir/

     

    https://pcosdiet.ir/

     

    https://pezeshknew.ir/

     

    https://realnutrition.ir/

     

    https://reghim.ir/

     

    https://regimekhob.ir/

     

    https://rejimeketo.ir/

     

    https://rejimkermany.ir/

     

    https://rezhimdarmani.ir/

     

    https://rezhimeghazayi.ir/

     

    https://sabosdiet.ir/

     

    https://rezhimesalem.ir/

     

    https://salamatnew.ir/

     

    https://rezhimlaghar.ir/

     

     

    https://sebnews.ir/

     

    https://zolangdiet.ir/

     

    https://zdiet.ir/

     

    https://xdiet.ir/

     

    https://truediet.ir/

     

    https://taqhzie.ir/

     

    https://wellfitdiet.ir/

     

    https://taghziehnew.ir/

     

    https://sibe-salamati.ir/

     

    https://sha-min.ir/

     

    https://gamewake.ir/

     

    https://giahpezeshkan.ir/

     

    https://ispmr.ir/

     

    https://megig.ir/

     

    https://storg.ir/